14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    eroplos

MP4 videos willen niet syncen naar iPad (2)

Ik heb sinds kort een iPad 2 en ik heb ondertussen heel LOST seizoen 2 terug gekeken op het ding, maar nu wil ik seizoen 3 erop gaan kijken en nu wilt hij de videos er niet op zetten.
    Ik heb bij beide seizoenen 720p MKV videos gedownload, vervolgens geopend met Quicktime Pro 7 en daarna via Export > Movie to MPEG-4 met de settings: Video – Passthrough; Audio – AAC-LC (music) 128kbps stereo 44100kHz
    Bij beide seizoenen precies op deze manier de MP4s gemaakt en de video’s van seizoen 2 willen wel op de iPad gezet worden en die van seizoen 3 niet.. Iemand een idee waarom??

Moderator
    unSOUND

Waarschijnlijk zijn die van seizoen 3 met een te hoge profiel instelling opgeslagen. De iPad kan alleen main en baseline profile spelen, als films zijn opgeslagen met high profile weigert hij ze te synchroniseren. Lullige is dat hij ze prima kan spelen, want als je ze via USB sync van een App als Buzz Player of iets dergelijkg erop zet spelen ze wel…

Bijdrager
    fatboysmart

Ik heb de ballen verstand van videoformaten, maar ik zie bij seizoen 3 dat de audio DTS is… kan dat ermee te maken hebben?

EDIT… gelukkig reageert de huis videoexpert ook:-) Daar heb je vast meer aan.

Bijdrager
    1984
    eroplos op 06 april 2011

Bij beide seizoenen precies op deze manier de MP4s gemaakt en de video\’s van seizoen 2 willen wel op de iPad gezet worden en die van seizoen 3 niet.. Iemand een idee waarom?

Opslagcapaciteit…..?

Bijdrager
    guru
    Bijdrager
    eroplos

Bedankt allemaal, ik denk dat er niets anders op zit dan opnieuw te encoderen:(
    Helaas duurt dat altijd zo lang.. Dit was juist een lekker snelle manier om binnen een paar minuten een video om te zetten voor de iPad..

Moderator
    unSOUND

Probeer anders het volgende eens:

• installeer het gratis programma USB disk for iPad*
    • gebruik iTunes’ App synchronisatie om de film naar het programma USB disk te kopieren.
    • Open USB disk op de iPad, en klik op de film ( staat rechts bij Local files )

Speelt de film nu wel ?

( * Met Buzz Player werkt het ook [ vind ik zelf een aanrader ], maar die kost € 2,99 )

Bijdrager
    eroplos

Zal vanavond proberen, heb de videobestanden thuis op een externe HDD staan..

Bijdrager
    eroplos

Geweldig, de video speelt af!! Alleen blijft de balk met de tijd en batterijlevel zichtbaar.. Enig idee of die weggaat in de betaalde versie (€0,79)??
    Verder hoop ik dat de jailbreak voor de iPad 2 snel komt, dan kan ik gewoon een USB stickie aansluiten en andere video-players installeren. Hopelijk komt de Boxee app ook snel (en hopelijk speelt die ook local files af), want ik ben echt een Boxee (Box) fan!

Moderator
    unSOUND

Nee, die balk blijft denk ik staan… In Buzz Player zie je hem niet, of hij ook in de betaalde versie van USB stick weg gaat betwijfel ik, maar het zou kunnen.

Bijdrager
    lord anubis
    eroplos op 07 april 2011

Geweldig, de video speelt af!!

Verder hoop ik dat de jailbreak voor de iPad 2 snel komt, dan kan ik gewoon een USB stickie aansluiten en andere video-players installeren. Hopelijk komt de Boxee app ook snel (en hopelijk speelt die ook local files af), want ik ben echt een Boxee (Box) fan!

Cool dat het werkt. Welke methode heb je nu gebruikt?

En hoe sluit je een usb stick aan op de iPad? Is daar een converter voor?

Moderator
    unSOUND

Een SD kaart of USB stick met films kun je aansluiten met de Camera Connection Kit. Vervolgens kun je met een App als iFile de inhoud ervan openen. Maar dit vereist dus een Jailbreak.

Bijdrager
    lord anubis
    unSOUND op 08 april 2011

Een SD kaart of USB stick met films kun je aansluiten met de Camera Connection Kit.

Ach, ik Was dat ding helemaal vergeten dat dat bestond. Bedankt.

Bijdrager
    eroplos

Kwam er alleen wel achter dat in het huidige iOS de iPad te weinig stroom levert voor USB stickies.. Als ik mijn USB stickie in de iPad steek, dan krijg ik een foutmelding dat de USB stick te veel stroom vraagt..

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.