8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    bzami

.mp4 van 1,2 gig knippen in 2 delen van ong.0.6 gig per stuk

Hallo!
    ik wil een film in .mp4 formaat op twee cdroms branden (ongeveer 1,2 gig), maar aangezien het een bestand is past het niet. Ik wil de film dus in tweeen knippen, maar hoe moet ik dat doen? Zijn daar (gratis) programma’s voor of zo? Ik heb quicktime pro voor het afspelen, maar krijg het daarin niet voor elkaar.

bedankt voor de hulp!

groeten

Bijdrager
    Welles

MPEG Streamclip is daar heel handig voor. Cut, trim en join gebeurt allemaal zonder opnieuw de mp4 te hoeven coderen, dus snel en zonder kwaliteitsverlies

Bijdrager
    petermac

gewoon in Quicktime pro de film op de tijdsbalk half selecteren, knippen kiezen, nieuwe speler openen, plakken, en BOOM! je hebt je film in twee gedeeld!
    Dan nog enkel die twee delen afzonderlijk opslaan en tadaaa!

Niet dan?

Bijdrager
    Welles

Kan je in QuickTime een gesplitste mp4 gewoon opslaan dan? Ik dacht dat je hem alleen naar .mp4 kan converteren. Dan zit je dus met dubbel gecomprimeerde mp4’s. Ik nam voor het gemak even aan dat TS het formaat van de video wel .mp4 wil houden namelijk…

Bijdrager
    bzami

ik ben ermee bezig, het ziet ernaar uit dat het idd lukt met QT! Thanks beide! Wel maakt ie er .mov van.
    groeten

Bijdrager
    Welles

Mooi dat het lukt, maar als ie er .movs van maakt (nieuwe coderingsslag dus) weet ik niet of het wel 2 delen van 600 Mb worden, ik hoop het voor je, anders passen de 2 delen afzonderlijk nog niet op één cd natuurlijk…

Moderator
    unSOUND
    ”Welles”

Mooi dat het lukt, maar als ie er .movs van maakt (nieuwe coderingsslag dus)

Opslaan als mov zorgt niet voor een nieuwe codering. mp4 is net als mov en avi gewoon een containerformaat, een soort map dus waarin weer een audio- en videospoor staan. Bij “opslaan als| worden de sporen gewoon in een .mov container gezet, en worden de sporen zelf dus niet opnieuw gecodeerd.

Bijdrager
    bzami

sorry voor de late reactie, maar het is gelukt. wel .mov, maar paste prima op de cd’s! Thanks voor alle hulp!
    gr

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.