18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    buddy

.mp4 laat zich NIET verwijderen van externe HDD

ik had wat “natuurfilms” gedownload en ineens……
    MAC kan externe schijf niet herstellen
    Nu blijkt er een file met extensie .MP4 een file te zijn “laat zich niet verwijderen vanwege in gebruik door OSX”

Hoe kan ik die in godsnaam toch verwijderen?
    Ik heb de items op dit forum gelezen en geprobeerd :
    geen succes

Bijdrager
    mowat

Soms helpt het in zo’n gevallen met gewoon de mac eens volledig uit te zetten en nadien weer op te starten.
    Kost geen geld en weinig moeite en misschien lukt het wel.

Bijdrager
    GoeieDag

Met ‘natuurfilms’ komt vaak genoeg ook andere rotzooi mee dus goede kans het malware is wat ‘in gebruik door OS X’ is. Succes!

Bijdrager
    computer space

Schijf aan een andere computer hangen?

Bijdrager
    KarelWillem

Je kunt hem wel naar de prullenbak slepen?
    Of krijg je op dat moment (vóór het legen dus) de melding al?

Als hij wel naar de prullenmand kan:
    SuperEmptyTrash: https://www.macupdate.com/app/mac/16727/super-empty-trash

Bijdrager
    Oldekamp

OS X in veilige modus starten en vanuit daar het bestand verwijderen?

Sleutelbeheerder
    Night

Of je kijkt even op onze standaard Troubleshoot pagina ;-)

Bijdrager
    buddy

ik kan met het bewuste bestand NIKS beginnen.niet verslepen OOk in veilge modus starten heeft geen zin Het bestand “vermomd” als .mp4 laat zich niet verslepen
    Wat ik nu aan het doen ben is de hele schijf behalver het bewuste .mp4 geval naar een andere schijf verplaatsen dan de “oude” wissen en de bestanden van de andere naar de “oude” terugzetten

Sleutelbeheerder
    Night

Als je het betreffende .mp4 bestand selecteert en je kijkt met ⌘-i, wat zie je dan onderaan bij Delen en bevoegdheden?

Bijdrager
    buddy

mijn naam daarachter lezen en schrijven
    staff alleen lezen
    everyone alleen lezen

ik heb er mee proberen te spelen maar het kan niet veranderd worden

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Open de terminal eens en typ daarin:

rm

gevolgd door een spatie. Sleep het bestand dan het terminalvenster in, zodat de bestandsnaam ervan (met het volledige pad erbij) achter rm komt te staan. Druk daarna op de Returntoets. Als er dan niks onder komt te staan zou het bestand verwijderd moeten zijn, komt er wel wat te staan, kopieer dat dan en plak het in je antwoord:)

Bijdrager
    buddy

rm /Volumes/disk2s2/oro-sfh.17.03.03.emam.mp4
    override rw-r–r– mijnnaam/staff for /Volumes/disk2s2/oro-sfh.17.03.03.emam.mp4?
    als ik dan op enter druk niks…..

Bijdrager
    buddy

nog een keer gedaan “permission denied” staat er nu

Bijdrager
    fixar

probeer dan eens

sudo rm /Volumes/disk2s2/oro-sfh.17.03.03.emam.mp4

er wordt dan om je beheerderswachtwoord gevraagd…geef die op en druk op return.

Sleutelbeheerder
    Night

PS: je ziet niet dat je het beheerderwachtwoord typt (lijkt net of er niets gebeurt; of te wel: onzichtbaar). Zorg dus dat je geen typfout maakt en geef daarna een ‘Enter’.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    buddy op 06 juli 2017

als ik dan op enter druk niks…..

Nee, want hij vraagt of je de bestandspermissies wilt negeren om het bestand te wissen: „override permissies en gebruiker/groep for bestandsnaam?” staat er. Wat je dus moet doen is eerst op „y” drukken (van „yes”, Engels voor „ja”:) ) en dan op de Returntoets — zo’n beetje elk ander antwoord wordt gezien als „nee, dat wil ik niet.”

Probeer het antwoord van fixar pas als bovenstaande methode óók niet het gewenste resultaat geeft.

Bijdrager
    buddy

ik heb het opgegeven en alles er afgegooid en (dacht ik tenminste) de “goeie” er weer opgezet. Weer gezeik dus wil het nu definitief opgeven met dat gedoe.Nu treedt er echter het volgende op

externe HDD laat zich niet geheel meer wissen .Hij geeft aan 0 bestanden ,maar gebruikt 491 GB…..terwijl de schijf 5 TB heeft
    Hoe krijg ik nu de “onzichtbare” bestanden toch van die HDD???

Wel fantastisch dat er zo met mij meegedacht wordt!SUPER

Sleutelbeheerder
    Night

Je wil dus de hele disk wissen? Zorg dan eerst dat het weer 1 partitie is.

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.