10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    McJohn

MP4 filmpje bewaren op iPad

Hallo,

De moeder van een goede vriend van me heeft een een iPad met iOS10.x bij haar thuis. Verder heeft ze een gewone Windows laptop, dus geen andere Apple spulletjes in huis. Via haar zoon die in het buitenland verblijft momenteel kreeg ze een zelfgemaakt videofilmpje toegestuurd op haar @gmail.com account, in mp4 formaat.

Ze bekijkt haar emails altijd via de website van Gmail omdat ze liever de account niet gebruikt via het Mailprogramma op haar iPad. Vraag me niet waarom, ik had haar ook aangereden dit via de Mail app op iOS te doen, maar dat wil ze liever niet.

Nu was haar vraag, hoe kan ze die MP4 film (iets van 2 MB groot ofzo) bewaren op haar iPad zonder dat ze telkens naar haar Gmail account moet surfen om het filmpje te bekijken. Het filmpje opent zich in de webbrowser en speelt dan af. Ik had al even gekeken via de opties van “bewaren”, maar daar vinden we alleen iets terug van bewaren in iBooks, wat enkel voor PDF’jes werkt?

Iemand een idee?

Bedankt.

Bijdrager
    lammertdejong

Google Drive installeren misschien?

Bijdrager
    Maikelw

Dat is helaas niet mogelijk voor zover ik weet. Het mailprogramma op de iPad slaat ze in de cache op, toch? Dan zal ze wel even de App moeten gaan gebruiken… Als de website niet werkt, waarom dan nog de mail app niet willen gebruiken? Snap dat niet…

Bijdrager
    joopgran

Kijk eens naar Documents 5 – File manager, PDF reader and browser’ van Readdle Inc.
    https://appsto.re/nl/Vw_Vv.i

Bijdrager
    wouter57

Er zijn tig mogelijkheden om foto’s en video’s te sturen naar de iPad en andersom maar moeder wil dit niet en dat niet nou dan houd het op.

Bijdrager
    penseel

Bijdrager
    Wout78

Er zijn best een aantal mogelijkheden:

– Dropbox
    – OneDrive
    – Google Drive
    – MEGA

Degene die ik de laatste tijd veel gebruik zijn: WeTransfer voor iOS met de apps WeDownload en WeTransfer.

Succes met kiezen:-)

Bijdrager
    McJohn

Ja, ik weet het. Sommige mensen checken liever alles via een webmailsysteem, maar goed, dat is elk zijn keuze… ook al zou ik het ook anders doen.

Yes, diensten als Dropbox etc was mij ook in gedachten opgekomen, maar het had gekund dat je dit ergens in een standaard app van Apple kon droppen, zoals in de app “Muziek”.

Toch bedankt voor het meedenken!(y)

Bijdrager
    wouter57

Foto,s en video,s delen met de standaard app Foto’s.

Bijdrager
    McJohn

Ik meen te hebben gezien dat ik die bijlage niet kon bewaren in de app Foto’s,… wel in iBooks. Enfin, ik mail de suggesties wel naar haar door,… dan kan ze nog es herbekijken:) Thanks Wouter57!

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.