30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 40)
  • Q:
    Bijdrager
    erwin33

Mp3's verplaatsen naar de Muziek app op de iPhone

Hoe kan ik snel mp3’s van mijn Mac naar mijn iPhone transporteren naar de Muziek app? Eerst aansluiten op mijn Mac via USB en dan de afspeellijst synchroniseren gaat wat lastig en onhandig en niet meer van deze tijd, dat moet toch sneller kunnen? Is er niet een draadloze manier om dit voor elkaar te krijgen? Ik heb al eens geprobeerd om een mp3 in mijn iCloud te zetten en via de bestanden app naar mijn muziek app te verplaatsen maar dat lukt niet. Hoe kan ik dit voor elkaar krijgen?

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 maanden geleden door erwin33.
    Bijdrager
    TheBigZ

Als het om veel muziekbestanden gaat, is overzetten via een USB kabel (tussen je Mac en iPhone) toch nog steeds de snelste manier.

Bijdrager
    Truus

iMazing doet dat draadloos, maar niet alle covers worden mee overgezet.

Bijdrager
    MAC-OS

airdrop

Bijdrager
    Truus

Airdrop zet het niet in je Muziek app op je iPhone.

Bijdrager
    erwin33

<p class=”cite”>Truus op 7 oktober 2019 om 08:55</p>
    Airdrop zet het niet in je Muziek app op je iPhone.

Waar dan wel? En kan het dan vandaar uit naar je muziek app gekopieerd en geplakt worden?

Bijdrager
    Truus

Als je AirDrop gebruikt naar je iPhone toe, dan krijg je op je iPhone een drop down menu met diverse mogelijkheden, behalve de muziek app. Je kunt hem wel ergens plaatsen, maar je kunt hem niet naar je muziek app kopiëren. Apple heeft dat goed dichtgetimmerd. Alleen iMazing is in staat om het via WiFi naar je muziek app te kopiëren. Maar dat programma kost wel geld, je zou naar Bundlehunt kunnen gaan daar een nieuwe bundel kopen voor $5 en dan kun je het kopen voor $6, altijd nog minder dan de $44,99.

Bijdrager
    erwin33

Laat maar dan, dan doe ik het gewoon wel via itunes/muziek op mijn mac per kabel en dan synchroniseren steeds…Vreemd dat dit nog steeds zo omslachtig moet in deze tijd.

Naar Spotify verplaatsen naar lokale bestanden is ook al zo lastig om dat dit ook communiceert met itunes

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden geleden door erwin33.
    Bijdrager
    KarelWillem

Het lijkt ook wel alsof het steeds lastiger wordt, in plaats van eenvoudiger.

Verplaats je eens in een wat ouder iemand die een iPhone koopt, en daar eigen muziek op wil zetten. Gaat ze dat lukken zonder hulp? Ik zeg van niet…

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden geleden door KarelWillem.
    Bijdrager
    erwin33

<p class=”cite”>KarelWillem op 7 oktober 2019 om 12:06</p>
    Het lijkt ook wel alsof het steeds lastiger wordt, in plaats van eenvoudiger.

Verplaats je eens in een wat ouder iemand die een iPhone koopt, en daar eigen muziek op wil zetten. Gaat ze dat lukken zonder hulp? Ik zeg van niet…

Eens, maar toch zou ik niet meer graag overstappen naar Android of Windoos hoor. Maar dit zijn gewoon van die dingen die beter zouden moeten. Las ook dat als je b.v. muziek in je icloud zet je weer een abonnement moet nemen op de muziek app, dan krijg je die icloud muziekdeling erbij maar of het dan ook in je muziek app komt zou ik niet weten. Kom op zeg, dan sla je een beetje je door m.i.

Bijdrager
    Truus

Ben toch benieuwd hoe het straks gaat met Catalina.

Bijdrager
    aartjan.nl/blog

Als je tracks KOOPT dan staat het meteen op al je devices.
    Voor alle andere muziek/podcasts is er het abonnement, of Spotify.
    Zo wil Apple proberen alles betaald te houden, terecht eigenlijk.

Al het andere (eigen muziek) kan op Soundcloud of op Youtube.

En een alternatief voor alles is je eigen NAS.

Bijdrager
    erwin33

<p class=”cite”>aartjan.nl/blog op 7 oktober 2019 om 14:59</p>
    Als je tracks KOOPT dan staat het meteen op al je devices.
    Voor alle andere muziek/podcasts is er het abonnement, of Spotify.
    Zo wil Apple proberen alles betaald te houden, terecht eigenlijk.

Al het andere (eigen muziek) kan op Soundcloud of op Youtube.

En een alternatief voor alles is je eigen NAS.

Daar gaat het niet om. Het gaat om je eigen muziek. Deze muziek is nergens te period.

Bijdrager
    Facundo

Las ook dat als je b.v. muziek in je icloud zet je weer een abonnement moet nemen op de muziek app, dan krijg je die icloud muziekdeling erbij maar of het dan ook in je muziek app komt zou ik niet weten.

Als je locale bieb je lief is kun je maar beter ver weg blijven bij icloud music libr. Het is al erg genoeg dat locale tracks/artwork/tags zomaar kunnen verdwijnen van je schijf, zonder dat je ze ooit in de prullenmand hebt gezien.

Bijdrager
    JeroenXC

Koop voor €39,00 een iPhone Lightning Dock, deze verbind je met je iMac.

Je sleept je muziek naar iTunes en plaatst je iPhone in de Dock.

Hoe makkelijk wil/kun je het hebben?

Bijdrager
    KarelWillem

Eerst aansluiten op mijn Mac via USB en dan de afspeellijst synchroniseren gaat wat lastig en onhandig en niet meer van deze tijd…

Bijdrager
    GoeieDag

Je kunt dat synchroniseren tussen je Mac en iPhone gewoon draadloos doen, hoor.

Vinkje zetten in iTunes>jouw iPhone>Overzicht>Synchroniseer met deze iPhone via WiFi.

Hoef je voortaan alleen maar de muziek in iTunes te beheren en op de ‘Synchroniseer’ knop te drukken, als je iPhone ergens in de buurt ligt.

Bijdrager
    erwin33

<p class=”cite”>GoeieDag op 7 oktober 2019 om 19:00</p>
    Je kunt dat synchroniseren tussen je Mac en iPhone gewoon draadloos doen, hoor.

Vinkje zetten in iTunes>jouw iPhone>Overzicht>Synchroniseer met deze iPhone via WiFi.

Hoef je voortaan alleen maar de muziek in iTunes te beheren en op de ‘Synchroniseer’ knop te drukken, als je iPhone ergens in de buurt ligt.

Waar staat deze functie in de nieuwe muziek app op de Mac?

Bijdrager
    TheBigZ

Hier.

You can still back up, update, and restore your iOS devices using your Mac through the Finder. When you connect an iOS device to a Mac with a cable, it’s now located in the Finder sidebar, where you will find all of the tools and functionality previously available through iTunes.

Bijdrager
    Truus

Dan moet hij toch nog steeds een kabel gebruiken en dat is nou juist zijn bezwaar.

Bijdrager
    erwin33

<p class=”cite”>TheBigZ op 7 oktober 2019 om 22:41</p>
    Hier.

You can still back up, update, and restore your iOS devices using your Mac through the Finder. When you connect an iOS device to a Mac with a cable, it’s now located in the Finder sidebar, where you will find all of the tools and functionality previously available through iTunes.

Maar waar is de setting die je moet aanzetten om draadloos te synchroniseren wat GoeieDag aan gaf?

Bijdrager
    GoeieDag

Tja, je zit blijkbaar op macOS 10.15. Dan moet je maar even ontdekken of dat nog kan.

***zoekt even wat op google****  Ik zie wel ergens op een screenshot van dat iPhone Finder venster onder General>Options een selectiemogelijkheid staan ‘Show this iPhone when on Wi-Fi’.

Dat zal wel dezelfde keus zijn, en mogelijkheid geven als de door mij genoemde optie in iTunes.

Maar hee, doe eens gek en probeer het uit…

Bijdrager
    erwin33

<p class=”cite”>GoeieDag op 7 oktober 2019 om 23:27</p>
    Tja, je zit blijkbaar op macOS 10.15. Dan moet je maar even ontdekken of dat nog kan.

***zoekt even wat op google****  Ik zie wel ergens op een screenshot van dat iPhone Finder venster onder General>Options een selectiemogelijkheid staan ‘Show this iPhone when on Wi-Fi’.

Dat zal wel dezelfde keus zijn, en mogelijkheid geven als de door mij genoemde optie in iTunes.

Maar hee, doe eens gek en probeer het uit…

Ik zie in Finder nergens mijn iphone staan. Moet deze dan eerst aangesloten zijn voordat die WiFi functie het daarna overneemt als hij niet meer aangesloten is?

Bijdrager
    GoeieDag

Ja, uiteraard. Maar doe nog eens gek en sluit ‘m aan, en doe de juiste instelling.

Bijdrager
    GoeieDag

Inmiddels ben ik over naar Catalina, dus kon zelf even kijken.

En het werkt gewoon. De iPhone is zichtbaar in de Naviagatiekolom in de Finder, zonder draadje, en je kunt er dus van alles mee doen, zoals muziek syncen. Draadloos. Zolang het maar is verbonden met hetzelfde WiFi netwerk.

Drie punten:

– om de iPhone in de Navigatiekolom zichtbaar te maken moet je in Finder voorkeuren > Navigatiekolom>Cd’s, dvd’s en iOS apparaten selecteren.

– om ‘m draadloos zichtbaar te maken na het maken van de instelling dmv de draad, moet je de iPhone waarschijnlijk herstarten (en eventueel ook de Mac).

– als je je Mac hebt herstart, moet je je iPhone even unlocken om ‘m weer zichtbaar te maken in de Finder. Als ie er eenmaal staat, blijft ie ook bereikbaar als ie zich in de lock mode bevind.

Bijdrager
    erwin33

<p class=”cite”>GoeieDag op 8 oktober 2019 om 09:39</p>
    Inmiddels ben ik over naar Catalina, dus kon zelf even kijken.

En het werkt gewoon. De iPhone is zichtbaar in de Naviagatiekolom in de Finder, zonder draadje, en je kunt er dus van alles mee doen, zoals muziek syncen. Draadloos. Zolang het maar is verbonden met hetzelfde WiFi netwerk.

Drie punten:

– om de iPhone in de Navigatiekolom zichtbaar te maken moet je in Finder voorkeuren > Navigatiekolom>Cd’s, dvd’s en iOS apparaten selecteren.

– om ‘m draadloos zichtbaar te maken na het maken van de instelling dmv de draad, moet je de iPhone waarschijnlijk herstarten (en eventueel ook de Mac).

– als je je Mac hebt herstart, moet je je iPhone even unlocken om ‘m weer zichtbaar te maken in de Finder. Als ie er eenmaal staat, blijft ie ook bereikbaar als ie zich in de lock mode bevind.

Daar ben ik inmiddels ook achter, maar het iphonetje zie je nu ook gewoon in de Muziek app dus daar hoef je niet speciaal voor naar Finder te gaan. Waar ik hem nu dus ook zie aangezien het vinkje al aan stond in de navigatiekolom.

Alleen nu stuit ik op een ander probleem, ik heb ik een afspeellijst gemaakt maar die zie ik niet terug in mijn synchronisatie instellingen. Hij leest hem niet uit, ook het hernoemen er van of zo. Hoe kan dit?

Bijdrager
    GoeieDag

Je ziet ‘m in Muziek app omdat ie in de Finder staat.

Afspeellijst: bij mij wel, dus het zal wel PEBKAC zijn. Kijk nog eens goed.

Bijdrager
    erwin33

<p class=”cite”>GoeieDag op 8 oktober 2019 om 12:42</p>
    Je ziet ‘m in Muziek app omdat ie in de Finder staat.

Afspeellijst: bij mij wel, dus het zal wel PEBKAC zijn. Kijk nog eens goed.

PEBKAC? Ik zie hem nergens staan bij afspeellijsten in mijn synchronisatie-instellingen.

Bijdrager
    GoeieDag

Ja, en? Hoe kunnen wij dit oplossen?

Scroll je wel in het Finder venster? Ik moet 2x scrollen; eerst om het hele venster met afspeellijsten te zien, en vervolgens in dat venster om de nieuw aangemaakte afspeellijst te zien.

Bijdrager
    erwin33

<p class=”cite”>GoeieDag op 8 oktober 2019 om 13:19</p>
    Ja, en? Hoe kunnen wij dit oplossen?

Scroll je wel in het Finder venster? Ik moet 2x scrollen; eerst om het hele venster met afspeellijsten te zien, en vervolgens in dat venster om de nieuw aangemaakte afspeellijst te zien.

Ja hoor, maar daar staat ie niet tussen…

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 40)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.