20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:

Bijdrager
    scd

mp3’s op DVD?

Vraag: ik ben een project aan het afronden waarbij ik een grote hoeveelheid mp3’s (en een klein aantal filmpjes) op DVD wil backuppen. Met andere woorden, de DVD moet gewoon als data dvd dienst kunnen doen.

Maar ik er ook een methode, waarbij je *daarnaast* de dvd ook af kan spelen in een willekeurige DVD speler? De filmpjes zijn niet van belang.

Maar nogmaals, het moet ook een data dvd blijven, dus de bestanden moeten zichtbaar blijven.

Ben bang dat ik het antwoord al weet…[/i]

Bijdrager
    KarelWillem

Ik geloof niet dat die mogelijkheid er is.

Een Music DVD of MP3 Disc kun je met Toast maken, maar niet in combinatie met zichtbare data.

Bijdrager
    iPodder

Ik heb dat wel eens gedaan.

Eerst heb ik den mappen aangemaakt, dus de VIDEO_TS en de AUDIO_TS. Deze mappen bevatten de DVD inhoud en kan met elke dvd speler worden afgespeeld. Dit heb ik gedaan via IDVD, dan kan je een iso maken naar je schijf.

Daarna heb ik deze mappen naar de schijf gekopieerd, een extra map aangemaakt en daar de extra content in gezet. Al deze drie mappen heb ik op 1 DVD gebrand..

Het is dus mogelijk. Zoek maar eens met de zoekfuntie op VIDEO_TS en AUDIO_TS:

Deze bijvoorbeeld : http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=73865&highlight=videots+map

Moderator
    unSOUND

De omweg van iPodder hoeft zelfs niet, iDVD biedt zelf de mogelijkheid om een Data-gedeelte op de DVD aan te maken, en zal daar met het coderen rekening mee houden.

Bijdrager
    scd

Bedankt voor de reacties tot nu toe, maar ik vermoed dat mijn bedoeling nog niet helemaal duidelijk is, tenzij ik het niet goed begrijp.

Moet ik de mp3’s in een map VIDEO_TS zetten? en een lege map AUDIO_TS aanmaken? En vervolgens nog een derde map met willekeurige naam aanmaken voor de filmpjes?

Nog een keer samengevat wat ik wil:
    mp3’s afspelen in de dvd speler
    mp3’s op een computer gewoon van de DVD af kunnen kopiĆ«ren
    quicktime movies alleen op een computer van de DVD af kunnen kopiƫren.

Moderator
    unSOUND

Een mp3 is geen onderdeel van een standaard DVD, je kunt dus ook niet verwachten dat een DVD speler die zal spelen…

Bijdrager
    scd

Nee, dat vermoedde ik ook al, maar ik dacht dat er misschien een soort van mixed-mode mogelijk is. Niet dus. Nou ja, geen man overboord. Dank voor de info.

Bijdrager
    scd

Nee, dat vermoedde ik ook al, maar ik dacht dat er misschien een soort van mixed-mode mogelijk is. Niet dus. Nou ja, geen man overboord. Dank voor de info.

Bijdrager
    scd

Moderator
    unSOUND
    ”scd”

Nee, dat vermoedde ik ook al, maar ik dacht dat er misschien een soort van mixed-mode mogelijk is. Niet dus.

Een mixed mode is wel mogelijk, maar niet zoals jij dat wilt.

Jij wilt een DVD gebruiken als audio-CD…. dat gaat niet. Je kunt natuurlijk wel films op de DVD zetten, en een apart gedeelte met de bestanden die de computer moet kunnen bekijken.

Bijdrager
    scd

Nou ja, je kunt wel een audio DVD maken, maar dan zie je de bestanden niet meer…

Tja, da’s dan jammer:(

Bijdrager
    scd

What the hack? waarom staat mijn antwoord en nou opeens drie keer???

Bijdrager
    Liquid

Je kunt het bijvoorbeeld doen door al je mp3’s in iMovie te gooien en een zwart beeld te gebruiken… op die manier heb je al je audio als DVD… Dan nog de bestanden toevoegen aan het DVD-rom gedeelte, dat kan in iDVD.

Bijdrager
    scd

OK, maar dan moet ik de bestanden er dus dubbel op zetten? Dat zou weer niet kunnen omdat alleen de mp3’s al 3,9 gb in beslag nemen…

Bijdrager
    macmarco

Dag scd,

De manier van backuppen, die jij voor ogen hebt, doe ik al (relatief) lang.
    Wat ik doe is de data-backup mode en het format dvd udf selecteren in Toast 7.

Films en mp3 erop, en branden maar, afhankelijk van het type dvd-brander waarover je beschikt kun je dan natuurlijk dual layer of single layer branden.

goodluck,

grts
    Marco

Moderator
    unSOUND

Maar op die manier speelt een gewone DVD speler de muziek niet, en dat wil hij ook…

Bijdrager
    scd

Ah, en dan werkt het?? Dat zou geweldig zijn! Ga ik gelijk proberen vanavond! Nogmaals dank.

Bijdrager
    scd

Oh… te vroeg gejuicht…. :cry:

Bijdrager
    macmarco

Tja, dan sluit ik me aan bij Unsound…

maar goed, je kunt ook niet verwachten dat ‘een willekeurige dvd speler’ mp3s leest, of sterker nog een gebrandde dvd leest (+ of -). Dus ik denk dat het sowieso een soort van utopie is.

Is het de bedoeling dat waar de dvd ook ingestopt wordt, hij afspeelt of wil je dit alleen zelf af kunnen spelen?

Bijdrager
    scd

Nee, het belangrijkste is dat je hem als data dvd kunt gebruiken op de computer. Daarnaast zou het mooi zijn als de gebruiker/ster hem in een dvd speler af kan spelen. Maar dat laaste is gelukkig geen must. ’t was leuk geweest als het had gekund.

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.