6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Mickey356

Mp3 van iTunes naar USB-stick

Hallo allemaal,
    Wanneer ik albums of losse muzieknummers (reeds in mp3-formaat) overzet naar een usb-stick, worden deze niet correct weergegeven. D.w.z. dat steeds het tracknummer voor de titel staat, zodat de nummers niet alfabetisch staan. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Alvast bedankt!

Bijdrager
    Kdingo

Komt meestal voor bij gedownloadde mp3 files. Je hebt de bestandsnaam en de info die bij die file hoort (artiest, naam en album etc.). Waarschijnlijk staan ze bij jouw op “filename” geordend en dus niet op de info.

Bijdrager
    Hansi2124

Topic verplaatst van subforum One More Thing (wordt alleen gebruikt m.b.t. de site van OMT en podcast van OMT) naar dit subforum.

Bijdrager
    Mickey356

Het gaat enkel om mijn eigen, in iTunes geïmporteerde cd’s, waarvan dus alle info in de bibliotheek staat. iTunes slaat echter deze muziekbestanden op als volgt : iTunes / iTunes Media / Music / naam van de artiest / naam van het album / tracknummer titel (dus bv Anastacia / Best of Anastacia / 02 Not That Kind.mp3
    Dus die “02” zou weg moeten …

Moderator
    unSOUND

iTunes doet dus eigenlijk precies wat het moet doen, want het is juist gebruikelijk dat nummers worden gesorteerd op volgorde van het album, niet alfabetisch op titel…

Maar wat je kunt doen om het naar jouw zin te zetten is achteraf met een script of 3rd party programma de eerste 3 karakters van de bestandsnaam wissen. Dit kan onder andere met “A better Finder rename” of “Name Mangler”

Bijdrager
    Mickey356

Super unSOUND, precies wat ik nodig had! En je hebt gelijk dat iTunes doet wat het moet, maar de usb-stick was voor gebruik in de wagen, en dan is het onhandig als je niet op titels kan zoeken omdat ze door die tracknummers niet alfabetisch staan. Bedankt!:thumbsup:

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.