16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    akkie

MP3 tag editor waarmee je de tags zelf kunt editen

Hoe leg ik dit nu uit?…
    Ik had vroeger op mn PC het pakketje “MP3 tag editor” . Hiermee kon je tags aanpassen. Dus niet vervangen, maar echt aanpassen. Ik wil nml mn muziek van verzamelalbums niet door mijn hele artiestenlijst zien op mn iPod 60GB. Met dit pakketje kon ik de tag <artist> vervangen naar (wat ik steeds gedaan hebt) zzz_<artist>. Hierdoor kwamen artiesten waar ik maar 1 nummertje van heb altijd onderaan in de lijst van artiesten te staan. Anders wordt het zoeken door je muziekcollectie wel erg lastig op artiestenniveau. Weet iemand een pakketje voor de Mac die dit kan?

Voorbeeld van mijn muzieklijst (gesorteerd op artiest):

-Fleetwood mac
    -Rolling Stones
    -ZZ top
    -zzz_Dj Mauce
    -zzz_Ennio Morricone

Misschien meteen een leuke tip voor mensen die het bladeren ook een beetje zat worden.

Bijdrager
    Yaris
    Bijdrager
    akkie

Ja, die zag ik al vaker genoemd op dit forum, maar ik kan deze software niet testen. Als ik de trial installeer krijg ik toch meteen de melding dat de Trial Period is verlopen:

To purchase visit:
    https://secure.pa-software.com/purchase/order.php?prod=BC3B2E3A

Nu wil ik best 15 dollar uitgeven als het echt werkt, maar ik zou het wel even willen testen eigenlijk. Weet je ergens een download die wel werkt?

Bijdrager
    JDVM
    Bijdrager
    akkie
    ”Jurriaandvm”

http://www.mp3tag.de/en/

Was ik ook al tegen gekomen, maar ja…. [Windows 95 | 98 | ME | NT4 | 2000 | XP | 2003]

Bijdrager
    Pieterr
    ”akkie”

Weet iemand een pakketje voor de Mac die dit kan?

Ik wil niet flauw overkomen, maar heb je dit al eens in iTunes geprobeerd te doen?
    Selecteer een aantal tracks van een verzamelalbum, rechts-klik en kies “Get Info” en vervolgens pas je voor alle tracks in één klap de boel aan.

Anders zou je dit Java programma eens kunnen proberen: Jaikoz

Bijdrager
    Esquare
    ”akkie”

Misschien meteen een leuke tip voor mensen die het bladeren ook een beetje zat worden.

‘Bladeren’? Wat is dat voor een twintigste-eeuws gedoe? Gewoon zoekterm intikken in iTunes…

Bijdrager
    akkie
    ”Pieterr”

Ik wil niet flauw overkomen, maar heb je dit al eens in iTunes geprobeerd te doen?
    Selecteer een aantal tracks van een verzamelalbum, rechts-klik en kies “Get Info” en vervolgens pas je voor alle tracks in één klap de boel aan.

Anders zou je dit Java programma eens kunnen proberen: Jaikoz

Voelt niet flauw hoor, ben blij dat je meedenkt. Maar met iTunes krijg je dat niet voor elkaar. Als je meerdere bestanden selecteert, dan kun je daar één nieuwe artiest voor in de plaats zetten. Maar ik wil juist de originele tag behouden, ik wil er alleen wat voorzetten (zzz_). Bijvoorbeeld:

Eric Prydz moet worden zzz_Eric Prydz
    Dirty South moet wordden zzz_Dirty South

Dit gaat niet lukken met iTunes en ook niet met Jaikoz, voor zover ik kan zien.

Bijdrager
    Pieterr
    ”akkie”

Maar ik wil juist de originele tag behouden, ik wil er alleen wat voorzetten ( zzz_). Bijvoorbeeld:

Eric Prydz moet worden zzz_Eric Prydz
    Dirty South moet wordden zzz_Dirty South

Aha. Dat klinkt als iets waar je voor bij Doug’s AppleScripts moet zijn. (Als de link niet precies het juiste script is, zoek dan even verder op die site)

Bijdrager
    akkie
    ”Pieterr”

Aha. Dat klinkt als iets waar je voor bij Doug’s AppleScripts moet zijn. (Als de link niet precies het juiste script is, zoek dan even verder op die site)

Kijk, dat gaat er meer op lijken. Alleen het vervelende is dat je hierbij altijd een SEARCH commando moet geven, waarbij dan een REPLACE actie op wordt uitgevoerd. Dat gaat volgens mij ook niet werken. Heb het even geinstalleerd, maar zou niet weten of je een wildcard als zoekactie op kan geven of zoiets.

Bijdrager
    Durk
    Bijdrager
    akkie

Dit tooltje doet inderdaad een beetje wat ik bedoel, alleen bewerk je hiermee niet de tag, maar de filename.

Door %a te veranderen naar zzz_%a kun je de filenames veranderen zoals ik zou willen met de MP3 tag voor het artist-field.

Bijdrager
    WizArt

Volgens mij kan je toch gewoon iTunes gebruiken.

Je moet alleen niet de artiestnaam veranderen, maar de naam van het album.

Je kan de originele naam van het verzamelalbum gebruiken maar eventueel ook een fictieve albumnaam verzinnen bijv. “Verzamelalbum”. Vervolgens “Deel van verzameling” aanvinken. Verzamelalbums komen dan aan het einde van de lijst te staan. Het veld “Albumartiest” moet je wel leeg laten.

Voordeel is dat als je sorteert op Artiestnaam deze bij elkaar staan en dus niet Eric Prydz en zzz_Eric Prydz op verschillende plekken.

Bijdrager
    akkie

Je hebt helemaal gelijk! Dank voor je tip. Heb ik voor niks een paar jaar alle MP’s ge-edit. Dit is wat ik zocht, werd echt gek van het bladeren door de artiestenlijst.

Nu maar op zoek naar een editor die die “zzz_ tjes” er weer af kan happen

Alle anderen: Ook bedankt voor het meedenken!

Bijdrager
    theoo

om alle z’tjes er af te happen, zie hier: http://imooz.wordpress.com/2008/12/19/itunes-namen-aanpassen/

wellicht dat dit iets is, ik ken het zelf niet, maar kwam het zojuist toevallig tegen. Succes!

Bijdrager
    akkie

Beetje late reactie, maar dit is inderdaad een handig tooltje voor me. Zo kom ik van die rare ” zzz_” tekentjes af in mijn oude verzamelalbums. Bedankt!!

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.