8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    maxout

MP3 Sushi

Wie is er bekend met MP3 sushi (freeware progje waarmee je radio kunt streamen over internet via itunes) ik probeer een zendertje op te zetten maar krijg het niet voor elkaar. Op mijn mac doet ie het, via andere macs… noppes!!

Ik gebruik os 10.3, ga via dhcp internet op (adsl router met firewall) en begrijp het dus niet… wie helpt mij?!?

ik wil dus via mn weblog een link geven zodat men de stream kan beluisteren in bv itunes.

Bijdrager
    Herman

Heb je de bijbehorende poort ook opengezet in je Firewall ?
    (poort 8010 voor Radio of poort 8888 voor Jukebox)

Bijdrager
    maxout

euh.. nee… hoe doe ik dat?

Bijdrager
    Herman

Als je de softwarematige firewall van OSX zelf gebruikt, is het heel makkelijk. Maar je geeft aan dat je de firewall van je ADSL router gebruikt. Hier moet iemand anders even helpen.

Bijdrager
    maxout

wellicht handige info… het is een e-tech router

Bijdrager
    Herman

Google is your friend ..

http://www.adslforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=9446
    (wel voor Windows, maar dat moet dan maar)

Bijdrager
    Bob Ross

Je moet je router ook nog even vertellen dat wanneer iemand op poort 8888 of 8010 wil binnenkomen dat ‘ie diegene dan doorstuurt naar je macje:)

Kijk even in de handleiding avn je router over hoe en wat, waarschijnlijk iets in de trant van ‘Virtual Server’

Bijdrager
    Bob Ross

Wat een geweldig programma zeg!:)

Over het netwerk werkt ‘ie bij mij nog niet, maar na mijn laatste reactie heb ik hem al wel werkend over internet, zowel de Jukebox als de Radio, echt super!

Ik heb dus eerst even in m’n eigen router ingesteld dat al het inkomende verkeer op poorrt 8010 en 8888 doorgestuurd word naar het lokale ip-adres van m’n iMac.
    Toen Sushi geinstalleerd, start and run!:)

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.