15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    j vd meijs

mp3-speler van Philips

Ik heb nu 6 dagen een Mekboek. Ik probeer nummers van cd’s te laden op mijn mp3-speler, maar dit lukt nog niet.
    De Mekboek kan wel de inhoud van de speler uitlezen. Advies graag.

Bijdrager
    sven-
    ”j

een Mekboek.

Deze ben ik nog niet eerder tegengekomen. Je wint bij deze de originaliteitsprijs:D

Bijdrager
    Hansi2124

Zijn die nummers van cd’s wel in mp3-formaat dan?

Bijdrager
    Pieterr

Als het normale audio CD’s zijn (en geen MP3 CD’s bijvoorbeeld) dan zul je eerst de tracks moeten converteren naar MP3 files. Dat kan met iTunes. Let wel op dat iTunes standaard de audio tracks naar AAC omzet ipv MP3.

iTunes –> Preferences –> General –> Import Settings –> Import using: MP3 Encoder en Setting: High Quality (160 kbps)

Bijdrager
    KarelWillem

Een klein beetje duidelijker zou wel mogen i.d.d.

– hoe lees je je cd’s in? in iTunes? en zo ja, hoe? als AAC of MP3
    – hoe probeer je die nummers op je Philips te gooien? via iTunes of slepen in de finder?
    – staat er geen slotje op de disk van je Philips speler?

Bijdrager
    Hansi2124
    ”Pieterr”

Let wel op dat iTunes standaard de audio tracks naar AAC omzet ipv MP3.

Dat moet je dus even aanpassen in het programma iTunes – voorkeuren – algemeen – Bij plaatsten cd – Importinstellingen – Importeer met: mp3-instelling.
    Pieterr was mij net voor zie ik;-)

Bijdrager
    Pieterr

En als je niet gewoon .mp3 files kunt slepen naar de USB disk (zoals de meeste mp3 spelers zich vertonen in OS X), en je speler staat op deze lijst, dan kun je het nog proberen met het programma XNJB.

Bijdrager
    Pieterr
    ”Hansi2124″

Pieterr was mij net voor zie ik;-)

Toch bedankt voor de Nederlandse versie, Hansi! (Ik heb alles in het Engels op onze MacBooks staan…)

Is 2124 overigens het jaar waarin je met pensioen mag?;-)

Bijdrager
    Hansi2124

Tegen die tijd met de huidige standen wel ja :x
    Ik moest een apart getal achter mijn naam plaatsen omdat hansi1, hansi2, hansi3 etc. al bezet was op andere fora. Ik ben nogal naamvast wat dat betreft;-)

Bijdrager
    Fraser

Volgens mij kun je met een Philips Mp3 speler helemaal niets op je Mekboek.
    Philips werkt alleen met de eigen (bijgeleverde) software (waardeloos)

Hou me er niet aan vast, misschien is het nu wel beter…

Succes in ieder geval!

Bijdrager
    Pieterr
    ”Fraser”

Volgens mij kun je met een Philips Mp3 speler helemaal niets op je Mekboek. Philips werkt alleen met de eigen (bijgeleverde) software (waardeloos)

”Pieterr”

En als je niet gewoon .mp3 files kunt slepen naar de USB disk (zoals de meeste mp3 spelers zich vertonen in OS X), en je speler staat op deze lijst, dan kun je het nog proberen met het programma XNJB.

Bijdrager
    Fraser

Jep… zag het…
    Niet goed gelezen, sorry!

Bijdrager
    j vd meijs

Hansi2123, jouw tip was top. Dus dat veranderen en vervolgens slepen. Bedankt, amigo.

Bijdrager
    j vd meijs

Helaas, Hansi2133, het werkt toch niet, het leek zo.

Bijdrager
    j vd meijs

Ik ben eruit:
    1 pas in Voorkeuren bij het importeren van een cd aan: mp3 inst. (zoals hansi2231 zei)
    2 importeer de cd in iTunes
    3 open de mp3 speler (icoontje op bur-blad, vervolgens dubbel klikken)
    4 maak in de mp3 speler een nieuwe map aan
    5 sleep de nrs vanuit de bibliotheek van iTunes naar de nieuwe map in de mp3 speler.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.