11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    TurkishDelight

Mp3 rippen/extractie van een mpg video clipje…

Ik heb een videoklipje gedownload en nou wil ik het geluid rippen, zodat ik een mp3 eraan over hou…
    het is een videoklipversie die niet op de album van de artiest voorkomt, vandaar dat ik het op deze manier wil doen…

hoe kan ik dit het gemakkelijkst voor elkaar krijgen met behoud van de geluidskwaliteit??

Bijdrager
    PietjePuk

Als je Quicktime Pro hebt en je kan het afspelen in Quicktime dan kan je gewoon het geluid eruit halen. (exporteren)

Bijdrager
    TurkishDelight
    ”pietjepuk6546″

Als je Quicktime Pro hebt en je kan het afspelen in Quicktime dan kan je gewoon het geluid eruit halen. (exporteren)

daar dacht ik eerst ook aan, maar ik zie mp3 niet in het rijtje staan…

Bijdrager
    PietjePuk

Juist, ik doe het eerst naar AIFF, gooi het dan in iTunes en converteer het daar. Kdenk niet dat je daar noemenswaardig veel kwaliteit mee verliest. Maar mss dat andere mensen betere alternatieven weten.

Bijdrager
    TurkishDelight
    ”pietjepuk6546″

Juist, ik doe het eerst naar AIFF, gooi het dan in iTunes en converteer het daar. Kdenk niet dat je daar noemenswaardig veel kwaliteit mee verliest. Maar mss dat andere mensen betere alternatieven weten.

ach so, op die manier…

ik wacht nog wel even of er misschien betere alternatieve methodes zijn.. zo niet, dan doe ik het on your way… :wink:

Bijdrager
    jeroenimo

FFmpegX kan dat;-)

Maar wel RTFM dus

Bijdrager
    TurkishDelight
    ”jeroenimo”

FFmpegX kan dat;-)

Maar wel RTFM dus

alles behalve FFmpegX…
    ik heb echt zo veel slechte ervaringen met dat programma.. nee, liever geen FFmpegX…
    :lol:

Bijdrager
    Psychoprick

Mpeg Streamclip dan

Bijdrager
    Meneer Guggenheimer

Aiff naar mp3 ->audion gratis en makkelijk

Bijdrager
    computer space

Kon Handbrake dat ook niet?

Bijdrager
    plonserd

importeer het bestand in iMovie,en verwijder daar het beeldmateriaal, zodat je enkel de audio overhoudt?

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.