7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Arno

MP3 player voor op website

Op de website van mijn bandje, klik, hebben we een audio/video-pagina waarop we regelmatig nieuwe liedjes zetten als mp3-bestanden. Nu heb ik het gewoon gedaan door een tekstje rechtstreekts te linken naar het mp3’tje, die dan wordt afgespeeld in het browservenster. Dat is eigenlijk niet zo netjes vind ik, aangezien ik de layout dan niet in de hand heb. Daarnaast werkt het onder Windows erg traag; hij moet eerst het hele mp3-bestand downloaden voordat je iets te zien/horen krijgt.

Bestaan er hier mooiere oplossingen voor? De site is vrij eenvoudig qua opzet, dus een plugin met heel veel toeters en bellen hoeft voor mij niet.

Alvast bedankt.

Bijdrager
    yvanp

Al eens gedacht aan flash? Dan kan je een interface maken met volumeregeling, start, stop, etc…
    Je vind via google wel kant en klare voorbeeldjes.

Bijdrager
    Arno

Dat is inderdaad wel mooi, maar ik wil er in zo min mogelijk tijd nieuwe bestanden aan kunnen toevoegen. Vaak nemen we ’s avonds nummers op die ik dan de andere ochtend “even snel op het werk” op de site wil gooien. Met Flash vrees ik dat dit niet zo snel kan, of zie ik het verkeerd?

Bijdrager
    Arno

Ik heb nu het bovenste nummer (Looking for reasons) gemaakt in een pop-up venster met daarin een html-pagina waarin ik met die <embed> functie het mp3’tje laat afspelen, en dit lijkt wel goed te gaan. Werkt dit bij jullie ook?

Bijdrager
    Kyokushinkai

Embed werkt prima. Zie ook hier.

Bijdrager
    Arno
    ”Kyokushinkai”

Embed werkt prima. Zie ook hier.

Inderdaad, dit werkt prima. Behalve wanneer je die Flip 4 Mac plugin geïnstalleerd hebt zoals ik had. Maar aangezien die toch niet super werkt heb ik deze verwijdert en nu werkt het wél prima.

Bijdrager
    Lexilyn

Zoals je het bovenste nummer gedaan vind ik erg goed hoor!
    Zelf gebruik ik die embed-code ook…
    http://lexilyn.be/jssmedia/page0/page0.html

Er bestaat ook een handig Flash-playertje, Dewplayer…
    http://www.easy2do.nl/dewplayer/

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.