10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Johnyw

mp3 kleiner maken voor gebruik op website !

Hello all,

Nu zijn de mp3 files die op mijn site staan om mijn portfolio op te fleuren ongeveer 6 MB groot, ze zijn dan ook aan 210 kpbs geript.

Hoe kan ik ze beduidend kleiner krijgen zonder al te veel kwaliteitsverlies ?

Bedankt

Bijdrager
    klaus

waarom 210 kbps?

128 kbps klinkt ook nog steeds erg goed.

Hoe worden ze op je site afgespeeld? in Flash? Zoja, dan kan je ze laten streamen zodat het allemaal wel meevalt.

Zorg hoe dan ook voor een functie om de muziek te stoppen, niet iedereen kan dat appreciëren..

Bijdrager
    vogel

Met itunes?
    Mp3’tje selecteren en in voorkeuren onder geavanceerd klikken op het tabje importeren en dan kiezen voor iets als 80 kbps. Klinkt voor sites vaak acceptabel en is een stuk compacter. Misschien is AAC ook een mogelijkheid.

Bijdrager
    iMaclown

Ik zelf gebruik Amadeus (een stereo-editor) en sla dan op als mp4-audio met als format AAC en de bitrate is dan 32 kbps. Dit is denk ik het zelfde als AAC in iTunes, maar daar wil ik vanaf blijven. Het 8) is dat 90 minuten audio dan 22 tot 24 Mb groot is dus ik denk een nummer van 3/4 minuten hoogstens 1 Mb.

gr. r.

Bijdrager
    KarelWillem

32 kbps is wel èrg naadje. 80 kbps of zo is al een stuk beter verteerbaar.

Bijdrager
    Johnyw

Allemaal goeie sugesties, maar ik denk dat ik beter af zou zijn mijn kleine soundfiles die in een loop draaien.
    Enig idee hoe dat heet en waar ik ze kan vinden?

Bedankt

Bijdrager
    sawtooth

je iedere wave-file gewoon “loop-able” maken hoor. Gewoon met je Editor.

En met Flash kun je soundclips ook oneindig laten loopen.

Bijdrager
    s_k

Denk er wel aan dat mensen die níét via goedkope computerspeakers of de ingebouwde/bijgeleverde mac speakers (die ik trouwens altijd opvallend aardig vind klinken) zich gaan ergeren bij alles onder de 128kbps. Ikzelf vind het onder de 192 al niet meer te pruimen. Dus ik zou in elk geval zéker boven de 128 blijven.

Bijdrager
    Ruben

Misschien een beetje off-topic, maar 210 kbps? Is wel een hele vreemde bitrate. Is het niet in VBR geript?

Voor de rest sluit ik me aan bij Vogel. Omzetten kan prima met iTunes.

Bijdrager
    s_k

Ik denk inderdaad dat 210 het gemiddelde is.
    Anders bedoel je waarschijnlijk 224.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.