7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    The Jackell

mp3 filenames

Hoi,

Ik heb de volgende ietwat ingewikkelde vraag. Hopelijk heeft iemand een antwoord!

Ik heb een cd met alle vogelgeluiden van Nederland op mijn MPB staan. In de map van de cd zijn alle soorten per mapje gerangschikte en zijn de filenames in het Nederlands. Echter wanneer ik deze files in iTunes importeer verschijnen ze in het Duits en met de Latijnse naam erbij. Ik kan in iTunes dus niet meer op de NL naam zoeken en dus ook niet op m’n iPod (het gaat voornamelijk om het terugvinden in het veld via mijn iPod).

Weet iemand hoe ik iTunes de NL naam van het oorspronkelijke file kan laten gebruiken ipv de Duitse?

Dank!

ps bij file info staat onder het dropmenu-tje bij meer info titel: (bijv) 0303 Brachpieper terwijl helemaal bovenaan bij de file naam Duinpieper staat.

Bijdrager
    iJoost

Met Appletje-I kun je de informatie zelf aanpassen.

Bijdrager
    The Jackell

Nee, dat is teveel werk voor 700 mp3 maar ik heb het al gevonden…! Sorry. ID3tag editor doet het…Mag dicht excuses!

Bijdrager
    The Jackell

Dat was misschien iets te voorbarig, het proggie kan ook alleen per file de tag editten, moet ik dus nogsteeds alles met de hand doorlopen.

Is er geen instelling om iTunes de filenaam ipv de ID3 tag te laten weergeven?

Bijdrager
    computer space

De ID3 tags, de catalogusinfo van een MP3 zeg maar, bevat duitse info, terwijl de bestandsnaam nederlands is. iTunes kijkt naar de MP3 info en noemt een bestand vervolgens op basis van de ID3 info. Eigenlijk moet je iets hebben dat het omgekeerde doet, dus van bestandsnamen ID3 info maken.
    Dit moet kunnen helpen:
    http://www.jthink.net/jaikoz/
    http://www.jthink.net/jaikoz/jsp/features/feature3.jsp

Intelligent FileName to Tagger can extract information from the filename into the tag without having to know the format of the field

Bijdrager
    The Jackell

Dank, het ziet er verschrikkelijk druk uit maar ik ga er mee aan de slag..!

Bijdrager
    The Jackell

Een staaltje oud appelsch knip en plak werk deed wonderen in combinatie met Jaikoz! Dank

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.