7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    sannepanne

MP3 encoding van Itunes

Gebruikt Itunes een “eigen” encoder om mp3 te rippen of de lame-encoder ?

:apple:

Bijdrager
    Esquare
    ”sannepanne”

Gebruikt Itunes een “eigen” encoder om mp3 te rippen of de lame-encoder ?:

iTunes gebruikt geen “eigen” encoder, maar de Fraunhofer-codec, die i.h.a. als de mindere van LAME wordt beschouwd. De AAC-encoder van iTunes is hoe dan ook een betere optie (als je mp3-speler daarmee overweg kan, althans).

Bijdrager
    junkiesxl

Niet helemaal waar, lame is de betere boven de 128, maar fraunhofer is de betere met de “mindere” als het ware. Dus als je echt hoge kwaliteit wilt dan ga je voor LAME, maar als je het klein wilt houden en toch nog een redelijke kwaliteit da is fraunhofer de betere.

Bijdrager
    Esquare
    ”junkiesxl”

Niet helemaal waar, lame is de betere boven de 128, maar fraunhofer is de betere met de “mindere” als het ware. Dus als je echt hoge kwaliteit wilt dan ga je voor LAME, maar als je het klein wilt houden en toch nog een redelijke kwaliteit da is fraunhofer de betere.

Minder dan 128 is m.i. niet om aan te horen: zelfs Fraunhofer niet. AAC daarentegen is bij 128 nog goed te pruimen.

Bijdrager
    junkiesxl

AAC is natuurlijk de betere keuze, ik wou gewoon duidelijk maken dat de fraunhofer wel zijn voordelen had :)

Bijdrager
    sannepanne
    ”junkiesxl”

AAC is natuurlijk de betere keuze, ik wou gewoon duidelijk maken dat de fraunhofer wel zijn voordelen had :)

Precies, alleen brand ik zo nu en dan een CD’tje en dat kan alleen maar met MP3 !!!!!!!!!!

Bijdrager
    Esquare

Dan is dit misschien wel iets voor je. Heb er zelf geen ervaring mee.
    http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/13048

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.