6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    dennis

Mp3 collectie backup van Mac naar PC

Hallo allen,

Heb een vraag hoe ik het beste automatisch elke dag een backup van mijn grote mp3 collectie kan maken.

Ik heb een iMac met alle mp3s erop, als mp3 speler gebruik ik iTunes.
    Nu wil ik mijn hele bibliotheek (liefst met playcount, ratings etc.) kopieeren naar een PC met Windows 7 RC1 (Ook met iTunes).
    Beide computers zitten in het WORKGROUP domein, maar verder heb ik nog niks gedeeld tussen beide computers.

De rede dat ik dit wil is dat ik mijn muziek op de PC gebruik om te draaien (DJen) en op de iMac voor het synchroniseren met m’n iPhone (iTunes, iPhoto, Adressenboek etc.). Graag zou ik niet steeds mijn hele collectie willen kopieeren, maar alleen de nieuwe mp3s, want daar is mijn collectie te groot voor.

Zou iemand me kunnen uitleggen hoe ik dit het beste zou kunnen aanpakken.

Alvast bedankt,

Dennis

Geblokkeerd
    Breuf

Hier al gekeken?

Bijdrager
    JJmac

Interessant, nu heb ik een kennis die van PC naar de Imac gaat, nu heeft hij ongelooflijk veel mp3 albums met eventueel zelf toegevoegde tekst.

Is het mogelijk om dit in een ge orde status naar de mac te brengen, in mijn geloof van Apple zei ik tegen hem oh dat gaat gewoon met iTunes, is dat wel zo, gebruik iTunes zelf niet zoveel.

Bijdrager
    dennis
    ”Breuf”

Hier al gekeken?

Dit is voor het beheer van iPods/iPhones, maar niet het netwerken met iTunes.

”JJmac”

Interessant, nu heb ik een kennis die van PC naar de Imac gaat, nu heeft hij ongelooflijk veel mp3 albums met eventueel zelf toegevoegde tekst.

Is het mogelijk om dit in een ge orde status naar de mac te brengen, in mijn geloof van Apple zei ik tegen hem oh dat gaat gewoon met iTunes, is dat wel zo, gebruik iTunes zelf niet zoveel.

Nee, helaas gaat dit niet. Je moet op de PC en Mac dezelfde taal ingesteld hebben voor iTunes en je moet het iTunes Library.xml bestand aanpassen. Het beste is om even te googlen.
    Wat wel kan is de optie ‘back-up’ gebruiken in iTunes, dan brandt iTunes je bibliotheek naar DVD.
    Maar dit is dus niet geschikt voor grotere bibliotheken.

En voor mijn eigen probleem:
    Heb nu met SuperSync al wel een verbinding kunnen krijgen van Windows 7 –> Mac, maar niet andersom :S
    De Mac blijft aangeven dat het wachtwoord niet goed is. SMB staat ingeschakeld.
    Weet iemand welke stappen je moet doen om met Windows 7 te netwerken?

Dennis

Bijdrager
    ST

Ik heb onlangs TuneRanger gekocht. Nog geen tijd gehad om te kijken hoe het werkt maar het belooft in ieder geval wel heel veel. Zie http://my.smithmicro.com/mac/tuneranger/index.html

Bijdrager
    JJmac
    ”dennis”
    ”Breuf”

Hier al gekeken?

Dit is voor het beheer van iPods/iPhones, maar niet het netwerken met iTunes.

”JJmac”

Nee, helaas gaat dit niet. Je moet op de PC en Mac dezelfde taal ingesteld hebben voor iTunes en je moet het iTunes Library.xml bestand aanpassen. Het beste is om even te googlen.
    Wat wel kan is de optie ‘back-up’ gebruiken in iTunes, dan brandt iTunes je bibliotheek naar DVD.
    Maar dit is dus niet geschikt voor grotere bibliotheken.

En voor mijn eigen probleem:
    Heb nu met SuperSync al wel een verbinding kunnen krijgen van Windows 7 –> Mac, maar niet andersom :S
    De Mac blijft aangeven dat het wachtwoord niet goed is. SMB staat ingeschakeld.
    Weet iemand welke stappen je moet doen om met Windows 7 te netwerken?

Dennis

Nee, het library is echt veel te groot, op de pc staat geen iTunes, hij heeft daar zelf een progje voor, is het mogelijk om de pc en de iMac te koppelen en alles overzetten, en is er een programma voor het beheer daarvan of kan hij beter gewoon iTunes gebruiken.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.