6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Twinkel

MP3 CD aanmaken met behoud van ID3 Tag

Beste Apple experts!

Ik heb onlangs geprobeerd MP3 cd aan te maken vanuit iTunes versie 9 en vandaag met versie 10. Helaas het lukt mij gewoon niet om een CD van 700 MB met leesbare info te branden die in de auto kan worden gedraaid. De auto vraagt om een sortering per track of per artiest/album/track. Maximaal kun je dan 99 albums en 369 tracks kwijt. Als ik sorteer per album/artiest/track werkt het wel met bijvoorbeeld 25 nummers maar zodra je dan een cd brand met 690 MB aan nummers speelt de radio ze wel maar ben ik de ID3Tag kwijt. Maw je kunt niet door je albums bladeren want daar verschijnt alleen een nummer. Idem voor de CD-info die normaal de artiest en de track omschrijving zou moeten weergeven. Ik heb de MP3 versie aangemaakt vanuit een AACversie in iTunes. Ik heb de info velden allemaal automatisch gevuld in het verleden en waar mogelijk handmatig aangevuld met juiste data. Ook heb ik de ID3Tags geconverteerd met de optie herstellen. Als je het met de brandmap functie doet is het probleem identiek.

Wie kan mij helpen?

Bijdrager
    mark-a-mac

Vaak willen autoradio’s alleen MP3-CD’s lezen in de ISO 9660-standaard (heeft vrij beperkte mogelijkheden, maar is wel compatibel met zo’n beetje alle spelers). iTunes zal niet dat dataformaat aanhouden, je kunt als alternatief alle albums in de vorm van mappen op een schijf branden en dan de ISO-standaard aanhouden. Bijvoorbeeld met Toast.

Bijdrager
    Trat

Ik zou het gratis Burn gebruiken. Beetje raar om te betalen voor een brandprogramma dat hetzelfde doet als een gratis variant…

Bijdrager
    sanius

Je radio ondersteunt wel ID3 tags? Dit hoeft ook niet altijd het geval te zijn namelijk..

Ik zou het in ieder geval eens met Toast of Burn proberen, maar dan zonder mappen (ik vind mappen altijd erg irritant voor mp3-cd’s, maar goed). Ben benieuwd of het dan wel werkt!

Bijdrager
    Twinkel

Bedankt voor jullie input.

Ik heb inmiddels met Burn geprobeerd. Wel vreemd dat iTiunes standaard geen standaard brand protocol hanteert dan overigens…….

Met de sortering album en artiest aan zelfde resultaat als via iTunes ergo niet te lezen bij 695 MB. Zon’s 40 MB dus 25 nummers pakt ie wel is idem als bij iTunes. Id3tags zijn dan wel leesbaar.

Met sortering van of artiest of album maakt ie wel leesbare cd aan maar ook hier zijn de id3tags weg en verschijnt er niets of nummers in de velden.

Conclusie: uitdaging is nog steeds aanwezig……

Bijdrager
    Trat
    Twinkel op 09 september 2010

Wel vreemd dat iTiunes standaard geen standaard brand protocol hanteert dan overigens…

Het is eerder raar dat jouw autoradio niet gewoon zo’n MP3 schijfje af kan spelen. Maar niks ten nadele van jou want deze standaardisering is nou eenmaal een puinhoop. Er zijn bijv. ook DVD-spelers die MP3 schijfjes af kunnen spelen. 9 van de 10 keer werkt het echter niet omdat er geen goede standaard is afgesproken.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.