2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    Marius1976

MP3 bounce Logic Expres 7.1 -> kennelijk QuickTime content?

Hoi!

Op dit moment zit ik even op een oudere mac te werken, met Logic Express 7.1, omdat ik even niets anders bij de hand heb.

Alles wat ik naar MP3 bounce (wat wel goed werkt) worden MP3’s die gezien worden als “QuickTime” bestanden.

Als ik deze MP3’s dubbelklik dan opent dus niet iTunes, maar QuickTime.

Nu is mijn vraag: hoe zorg ik er voor dat deze bestanden ‘gewone’ mp3’s zijn?

Ik zet deze mp3’s namelijk op een beveiligde webpagina om te oefenen voor mijn leerlingen en ik krijg dus ‘klachten’ van hen via de mail dat ze dus voor deze mp3’s op hun computer QuickTime moeten installeren, of nog erger ze krijgen dan een Q te zien met een streep erdoor, en ze moeten gaan updaten.

Ik heb geen zin in gezeur met hun ouders, van vastlopende windows computers en allemaal van dat soort ellende. Ik wil gewoon dat die mp3’s niet zo koppig ‘eisen’ dat Quicktime er aan te pas komt.

Hoe?

Het enige wat ik kan bedenken is bouncen naar Wav of AIFF en dan met iTunes ofzo naar MP3 converteren, maar ik hoop en denk dat er een gemakkelijkere manier is (gewoon in Logic Express instellen).

Thanks
    Marius

Bijdrager
    McD44N

Die MP3 wordt dus met Quicktime gemaakt. Je zou een andere encoder kunnen installeren, zoals van Lame, maar dan moet je in Logic die andere encoder lunnen selecteren, en ik denk niet dat dat gaat.
    Op de link hieronder vindt je de Lame library voor OSX. Het gaat om het .dylib bestand. Dat moet eenmalig worden aangewezen wanneer je gaat omzetten.

Ik denk trouwens dat je leerlingen op PCs gewoon met de R. muis via ‘openen met’ het bestand kunnen openen met hun eigen playersoftware. Het blijft een MP3!

Er is nog iets waarmee je misschien iets kunt: ‘RCdefaultapp’. Dit is gratis Mac software waarmee je kunt wijzigen met welk programma een bestand standaard wordt geopend. Ik denk dat je zo die Quicktime ‘link’ kunt uitzetten. Zoek in ‘Defaultapp’ mp3 op in de lijst bij ‘File types’ en bij ‘Extensions’, kies ‘override file creator’ en zet ‘Default Application’ op <disable>

http://www.rarewares.org/mp3-lame-bundle.php
    http://www.rubicode.com/Software/RCDefaultApp/

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.