7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    PeterMeeuwsen

mp3 bestand downloaden ipv in browser laden

Ik ben bezig met een eigen site op: http://www.opaqo.com

Als je daar naar Music gaat, en vervolgens op de link klikt om een mp3 te downloaden, wordt deze geladen in de browser. Maar dat is niet precies wat ik wil, ik wil dat de gebruiker het bestand gewoon download en vervolgens zelf afspeelt….

Iemand een idee hoe ik dit voor elkaar krijg (misschien via een php script?)

Alvast bedankt!

Moderator
    Lucas Raggers

Normaal gesproken kun je in safari ‘download link to disk’, maar omdat het in flash is gemaakt kan dat niet. De truuc in flash heb ik dan ook niet.

Bijdrager
    PeterMeeuwsen

Wat ik nu doe:

De link in Flash verwijst naar een php-pagina

De php-pagina stuurt mij een mailtje en stuurt de bezoeker door naar de mp3 met header(“Location: …..”);

Misschien weet iemand hoe ik vanuit php ervoor zorg dat de mp3 gedownload wordt… (bijvoorbeeld net als bij versiontracker, dat je dan de tekst krijgt: Your download should start shortly, if not… click here)

Bijdrager
    PeterMeeuwsen

Inmiddels opgelost!

Nu wordt het bestand direct gedownload, er blijft nu nog wel een leeg browserscherm openstaan, maar ach… je kan niet alles hebben he?

Voor de liefhebbers de oplossing:

[code:1:d42b576694]header("Content-disposition: attachment;filename=$filename");
    header("Content-type: application/save");
    header("Pragma: no-cache");
    header("Expires: 0");

$fp=fopen("$filename","r");
    $str=fread($fp,filesize($filename));
    echo $str;
    fclose($fp);[/code:1:d42b576694]

[edit]Ow ja… nu allemaal die mix gaan beluisteren ;)[/edit]

Moderator
    Lucas Raggers

Blijft alleen nog de vraag hoe je aan Kylie’s originele zang track komt? Of heb je gewoon de song bewerkt?

Bijdrager
    PeterMeeuwsen
    ”lucasraggers”

Blijft alleen nog de vraag hoe je aan Kylie’s originele muziek komt? Wil ik ook wel.

In de winkel binnenkort;)

Bijdrager
    PeterMeeuwsen
    ”lucasraggers”

Blijft alleen nog de vraag hoe je aan Kylie’s originele zang track komt? Of heb je gewoon de song bewerkt?

Ow je hebt je bericht bewerkt zie ik…:)

Nee, ik heb gewoon de song zelf bewerkt, hij zou nog mooier worden als ik Kylie acappella had, maar helaas….

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.