8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    ram0n

mp1 op een ipod

Dag allemaal,

Hoorde vandaag een verhaal en vroeg me af of dit inderdaad mogelijk was. Iemand gaf mij een tip om mijn mp3tjes te veranderen naar een mp1 bestand (mpeg1) en die dan op de ipod te zetten zodat er veel meer op de ipod kan omdat deze mp1 bestandjes niet zoveel ruimte innemen.

Is dit mogelijk ? ik had namelijk begrepen dat een ipod alleen maar mp3tjes af kon spelen :?

Bijdrager

goede vraag,

of bestaat er mischien de mogelijkheid om de bitrate te veranderen (lager te zetten) tijdens het kopieren naar de ipod? Met de shuffle is dit mogelijk, maar ook met de gewone ipod/mini/photo?!

Leuk progje of tooltje mischien?

Grtz

Bijdrager
    huinkroese
    ”gerbenhoogendam”

Leuk progje of tooltje mischien?

iTunes.

Moderator
    unSOUND

Het is sowieso kolder.

mpeg1 is een videoformaat. En de enige reden dat het zo klein is is omdat er enorme compressie wordt gebruikt. Zet je muziek om naar 96 kbs AAC, en je zult zien dat de bestanden kleiner zijn, en de kwaliteit beter.

Bijdrager
    153957

“Zet je muziek om naar 96 kbs AAC, en je zult zien dat de bestanden kleiner zijn, en de kwaliteit beter.”
    schud het hoofd
    als je iets (mp3) omzet naar iets anders (aac) en dan ook nog eens met een lagere bitrate gaan er stukjes geluid verloren, de kqaliteit wordt niet beter… het klinkt wel anders, mischien beter, maar minder orgineel[/i]

Moderator
    unSOUND
    ”153957″

schud het hoofd
    als je iets (mp3) omzet naar iets anders (aac) en dan ook nog eens met een lagere bitrate gaan er stukjes geluid verloren, de kqaliteit wordt niet beter… het klinkt wel anders, mischien beter, maar minder orgineel[/i]

Wel even lezen waar ik op reageer. :?

Ik weet donders goed dat je altijd verliest met dubbele compressie. Maar de topicstarter wil zijn mp3’s gaan omzetten naar mpeg, om zo ruimte te winnen. Daarop zeg ik dus dat hij dan beter kan omzetten naar AAC, en dat dat een beter resultaat zal geven in vergelijking met de omzetting naar mpeg.

Bijdrager
    ram0n

en een ipod speelt dus ook aac af ?
    en speelt ie nou dan ook mp1 af ? kan ie het uberhaupt afspelen ?????

Moderator
    unSOUND
    ”ram0n”

en een ipod speelt dus ook aac af ?
    en speelt ie nou dan ook mp1 af ? kan ie het uberhaupt afspelen ?????

mp1 van lagere kwaliteit dan mp3 of aac. iTunes zal het waarschijnlijk omzetten naar mp3 of aac voor hij het naar de iPod zet, want iTunes en de iPod spelen geen mp1.

En een iPod speel talloze formaten:

mp3,
    m4a (m4a = AAC, of mp4)
    m4p ( zelfde als m4a, maar met kopieerbeveiliging )
    wav
    aiff
    aa
    au

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.