4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Sipke

MP Quad 2.8 12GB – upgrade advies gevraagd

Hallo,

Ik heb 1,5 jaar geleden een Mac Pro Quad Core 2.8 gekocht met 3x4GB RAM. Het advies was 3 modules, dat zou het snelste werken. In het begin kwam dat geheugen nooit vol, maar inmiddels gebeurt het regelmatig dat de Mac ineens traag wordt en dan zie ik dat het geheugen vol zit.

De vraag is nu, wat ik het beste kan doen. Bij de dealer hebben ze geen 8GB modules, maar op internet zie ik dat ze wel bestaan. Het handigst zou zijn als ik de 3 4GB modules zou vervangen door 3 8GB modules lijkt me?

Ik kan ook voor een (veel goedkopere) optie gaan om 1 4GB module bij te plaatsen, dan heb ik 16GB ipv 12GB. Maar volgens de verkoper (mailamac) draait ie het snelst met 3 modules.

Wie weet raad?

Groet,

Sipke

Bijdrager
    Niels

Je kunt het beste je RAM upgraden met modules uit dezelfde serie. Deze zijn tegelijkertijd geproduceerd en werken daarom beter samen.

Er zijn upgrade sets beschikbaar, speciaal voor Mac. Deze sets zijn weliswaar duurder, maar de geheugensets zijn qua timing ingesteld op Mac.

Kijk ook even hier en hier

Bijdrager
    Sipke

OK dank voor je tips!

2 Vragen:

1. Zijn die upgrade setjes niet in Nederland / Europa te krijgen? Zo nee:
    2. Ik heb nog nooit zoiets in Amerika besteld, doen jullie dat wel vaker en gaat dat goed, met Schiphol, BTW en zo?

Dank,

Sipke

Bijdrager
    Niels

Ik zou eerst even kijken op Alternate.nl, daar heb ik het upgrade setje gekocht voor mijn MacBook Pro.

De website van MacSales heb ik persoonlijk geen ervaring mee, maar hier kun je wel goed zien welk type geheugen je nodig hebt. Als je in Amerika besteld moet je wel rekening houden met hoge verzendkosten en importbelasting; vaak is het geheugen dan uiteindelijk net zo duur als bij een Apple Premium Reseller (bijvoorbeeld IAmStore).

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.