7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    PapaJazz

.mov weigert afspelen in FCP/quick time

Hoe komt het dat ik een .mov (codec ‘m2v1’ , Interger (little Endian), Timecode) niet kan afspelen in FCP? maar daar aan gelinkte thumbnail filmpje van imovie (.mov en codec Photo -JPEG, integer (big Endian)) wel kan zien/afspelen.

Wat moet ik doen?

ps. voor de duidelijkheid: ik moet dus iemands materiaal, geimporteerd door imovie gebruiken in FCP.

Bijdrager
    PapaJazz

Vraag 2:

Ik heb van iemand materiaal gekregen om familie films voor hem te monteren. Nu heb ik een aantal harde schrijven gekregen, met allerlei verschillende video formaten hier op. (kortom een chaos) Nu probeer ik eerst hier structuur in aan te brengen, door alles om te zetten naar een formaat.

Maar wat is wijsheid?

Ik heb .mov & .dv bestanden.
    De .mov zijn korte clips. (codec ‘m2v1’ , Interger (little Endian), Timecode)
    De .dv zijn ongesneden stukken van ± 30/40 min. (codec volgt) Die ik eerst in korte clips wil exporteren.opdelen. (hoe kan ik dat het best doen?)

Het belangrijkste is dat ik er zo gemakkelijk mee kan monteren in FCP en niet continu hoef te renderen.
    Welk formaat raden jullie mij aan? en hoe dat te doen.

Bijdrager
    Vassilli

Probeer alles om te zetten naar ProRes 422 HQ. Dan kan met een gratis app zoals MPEG Streamclip (mijn persoonlijke favoriet)

Je bestanden worden door ProRes wel een stuk groter. Maar dat scheelt wel een hoop renderen tijdens het editen.

Bijdrager
    Demon Hunter

Ik zou ProRes LT gebruiken, scheelt weer wat aan ruimte en gezien het materiaal ga je het verschil in bitrate toch niet merken.

Bijdrager
    Vassilli

Of LT ja. Als het maar ProRes is..

Bijdrager
    PapaJazz

Kan dit ook via FCP? want het gaat om 1000’en files

Bijdrager
    Vassilli

In MPEG streamclip kan je ook een batch aanmaken. Dan zet je ‘m ’s Nachts aan. En dan is het ’s Ochtends klaar. Maar je kan het via Log and Transfer. Zelf gebruik ik altijd MPEG streamclip.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.