-
Q:
.MOV vraagt om QT7 die het vervolgens niet doet
Op mijn iMac 4Quad met OS 10.6.4 heb ik een aantal .MOV films staan. Wil ik deze afspelen, wordt er aangegeven dat ik QT7 daarvoor nodig heb, dus die geïnstalleerd, maar steevast krijg ik bij al die films vervolgens de melding dat er een codec update moet komen en wordt er een .exe bestand gedownload, wat natuurlijk niet werk op een Mac…
Perian heb ik, VLC, Flip4Mac, maar dat maakt allemaal geen verschil. Ook zijn er verschillende codec componenten geïnstalleerd in de QT map, maar omdat ik zowel QT7 Als QT X heb, weet ik niet goed welke map dat eigenlijk moet zijn.
Hoe kan ik nou wel .mov afspelen?Je zou eens kunnen kijken welke codecs precies er gebruikt worden in jouw film, met MediaInfo. Dan kun je daarna de juiste codecs opsnorren.
@Pieterr, bedankt voor die link, ik zocht daar al naar, maar kon ‘m niet meer terug vinden, wist niet meer hoe het precies heette. Meteen geïnstalleerd en nu blijkt dus dat het gewone Mpeg-4 bestanden zijn…
Nu krijg ik het vermoeden dat ik misschien een verkeerde versie van QT7 te pakken heb. Als ik deze namelijk via de Apple site download voor OS X 10.6 en ga die installeren, krijg ik de melding dat dat niet kan, omdat QT X al is geïnstalleerd. Dit zou misschien ook kunnen verklaren waarom er steeds een .exe bestand wordt gedownload als ik een film open? Hoe krijg ik wel de juiste versie naast QT X geïnstalleerd?@Trat bedankt voor de tip, ik ga het proberen!
@Pieterr zo bedoel je?
<br /> General<br /> Complete name : /Users/JanSteen/LimeWire/Saved/04 mancha la in.mov<br /> Format : MPEG-4<br /> Format profile : QuickTime<br /> Codec ID : qt<br /> File size : 5.85 MiB<br /> Duration : 2s 0ms<br /> Overall bit rate : 24.5 Mbps<br /> Track name : Error: codec update is required.<br /> Encoded date : UTC 2010-06-26 07:35:36<br /> Tagged date : UTC 2010-06-26 07:35:36<br /> Writing application : Made with LiveStage Pro<br /> com.apple.quicktime.player.movie : 7.6.6 (Dev)<br /> com.apple.quicktime.player.movie : 7.6.6 (1671)</p> <p>Text<br /> ID : 3<br /> Format : Apple text<br /> Codec ID : text<br /> Duration : 2s 0ms<br /> Bit rate : 844 bps<br /> Stream size : 211 Bytes (0%)<br /> Language : English<br /> Encoded date : UTC 2009-10-21 21:05:04<br /> Tagged date : UTC 2010-06-26 07:35:36</p> <p>
Nu ik wat beter naar jouw MediaInfo kijk:
Je hebt een bestand gedownload via LimeWire. Je probeert het af te spelen, en er wordt gevraagd een nieuwe codec te installeren. Vervolgens wordt een .EXE bestand gedownload.
WEES BLIJ DAT JE DIT OP JE MAC GEPROBEERD HEBT!!!
Als je die .exe had uitgevoerd (op een Windows PC) had je waarschijnlijk allemaal rommel op je systeem binnengehaald.
En een filmpje van 2 seconden lijkt me ook niet zo heel boeiend.
katteman op 21 september 2010Je kan ook QuickTime 7 installeren met de Snowleopard dvd.
Via optional installs.Die wordt dan geïnstalleerd in je map Hulpprogramma’s. Kijk eens of dat daar al staat.
QuickTime Player staat gewoon in je map Programma’s als het goed is.Pieterr op 21 september 2010Bovendien heeft de TS allang QT7 geinstalleerd.
En voor diegene die het er ook graag op willen kijk dan even bij Apple support QuickTime Player 7 installeren op Mac OS X v10.6 Snow Leopard
Aha, dus dat is het ‘m, thanx! Op een Windows computer had ik dit nooit durven doen overigens, ik weet wat er kan gebeuren…
Die duration zie ik nu pas trouwens, daar had ik het idd ook aan kunnen zien.Limewire dus ook maar niet meer, begrijp ik? Ik gebruik het niet veel moet ik zeggen, maar heb ook niet echt een goed alternatief gevonden.
Wat ik trouwens wel vreemd vind, is dat met alle .mov ik dit probleem had. Ik zal ze allemaal maar eens nader bekijken.
Bedankt allemaal voor de moeite!
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.