20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Bijdrager
    ramrod

MOV naar AVI

Hoi ik wil een MOV video bestand omzetten naar AVI , kan dit zonder kwaliteits verlies , zo ja welk programma gebruik ik daar het beste voor ?

Thx

Bijdrager
    den elias

– MiroVideoConverter
    – Handbrake
    – SmartConverter

Allemaal in de MacApp Store en GRATIS behalve Handbrake.

Bijdrager
    francisss

Handbrake kan je hier vinden, is gewoon gratis, zeer goed en uitgebreid. Natuurlijk heb je bij het omzetten altijd enig kwaliteitsverlies. De hoeveelheid hangt van je instellingen af.
    Zelf ben ik een enorme fan van Adapter (http://www.macroplant.com/adapter/), die pakt echt alles en hij heeft mooie presets:)

Bijdrager
    ramrod

Ik heb Handbrake maar Ik dacht niet dat deze er AVI van kon maken , als het wel kan hoe stel ik dat dan in , ik zie als output alleen maar MP4 en MKV .

Bijdrager
    KarelWillem

Handbrake kan i.d.d. wel AVI > …
    Maar niet … > AVI

Bijdrager
    mowat

Kan het gratis Mpeg streamclip dat niet ?

Bijdrager
    computer space

Het zijn allebei containers, en geen videoformaten. Dus wat zit er in je MOV?
    Als dat MP4 is, dan kun je het gewoon zonder hercoderen overhuizen naar een AVI container.
    Alleen ik vraag me wel af waarvoor? Alle progamma’s om video af te spelen hebben onderhand wel door dat de container weinig uitmaakt, en spelen het toch wel af.

Geblokkeerd
    Anoniem

En van MKV naar AVI, werkt dat ook met deze apps?

Bijdrager
    Qmagic

Misschien niet onbelangrijk Avi heeft een andere video en audio codec dan mp4

Een mp4 naar een avi container overzetten (zonder codec te renderen) is niet verstandig. mp4 gebruikt een H.264 codec. Bij avi is een divx/xvid of DV codec standaard. Dus je zal altijd moeten renderen naar een andere codec. Kwaliteitsverlies hangt af van de software en instellingen voor het renderen.

Bijdrager
    TheBigZ

@computer space: +1. Waarom eigenlijk? Wil je je filmpje op Windows afspelen? QuickTime is er ook voor Windows.

Bijdrager
    ramrod

Ik heb een tv die geen MOV afspeeld vanaf een hardeschijf maar wel AVI , vandaar naar AVI omzetten .

Bijdrager
    ramrod

Ik heb SmartConverter op mn Mac staan maar zie nergens de optie om er AVI van te maken …?

Bijdrager
    KarelWillem
    Bijdrager
    KarelWillem
    mowat op 10 april 2013

Kan het gratis Mpeg streamclip dat niet ?

Jazeker.

.mov omzetten naar .avi

Bijdrager
    ramrod

Nu om gezet naar DIvx/AVI , maar van de 2,4 Gb is er nog maar 200MB over dat is wel erg weinig lijkt me …?

Bijdrager
    KarelWillem

Lijkt me ook nogal wat erg sterk gecomprimeerd.:)

Bijdrager
    KarelWillem

Ik heb hier het volgende appje nog staan:
    MacX Video Converter Pro

Die kan naar AVI (en heel veel andere formaten) converteren, waarbij je ook de mate van compressie netjes zelf kunt beïnvloeden.

Bijdrager
    ramrod

>MacX Video Converter Pro

Ziet er goed uit maar ik heb het maar een paar maal per jaar nodig , dus liever gratis ……:-P

Bijdrager
    KarelWillem

Hij was toen ergens gratis. Weet niet meer waar eigenlijk.:)

Moderator
    Poezenbeest

VideoMonkey gaat dit ook wel voor je doen… Gratis, het is de opvolger van iSquint en VisualHub… Traag, maar zeer gedegen… Gooit ook meteen metadata bij films en series…

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.