12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    joasdekker

.mov file verkleinen

Ik heb het idee dat ik iets over het hoofd zie, maar ik krijg het niet voor elkaar.

Ik heb een aantal .mov files aangeleverd gekregen van ca 30 sec met een grootte van ca 1GB.
    Het gaat om animaties gemaakt in After Effects met 4 tot 8 beeldlagen in een resolutie van 600 x 400.

Ik wil deze filmpjes comprimeren met een factor 10. zodat ze ongeveer 100 MB groot worden. Het lijkt me dat ik wat moet rommelen in QTpro, maar wat ik ook probeer, het enige dat ik voor elkaar krijg dat de kwaliteit erg achter uit gaat, maar de filmpjes niet kleiner worden.
    Wie weet welke instellingen ik moet gebruiken of is er een adere manier dan QT om dit te doen?

B.v.d.

Bijdrager
    sven-

Welke manieren heb je tot nu toe toegepast ?

In VisualHub kun je kiezen voor een maximale bestandsgrootte. In Quicktime kan dit zover ik weet niet, maar je kunt wel een maximale bitrate instellen. Speel daar eens mee.

P.S. Wat meer info over de videofiles (dus welke coderingen zijn gebruikt etc.) kan geen kwaad.

Bijdrager
    Pieterr
    ”sven-“

Wat meer info over de videofiles (dus welke coderingen zijn gebruikt etc.) kan geen kwaad.

Inderdaad. Gebruik hiervoor eventueel MediaInfo.

Bijdrager
    joasdekker

Als codec is de H.264 gebruikt.
    Wat ik geprobeerd heb is het aantal Kbits/sec beperken, maar wat is daar een goede instelling voor?
    De kwaliteit van de compressie heb ik van hoogst naar normaal gezet.

Bijdrager
    sven-

Om een videofile met H.264 codering opnieuw te gaan verkleinen wordt erg moeilijk. De H.264 compressie is van zichzelf namelijk al heel sterk.

”joasdekker”

Als codec is de H.264 gebruikt

Bedoel je hiermee je de file die je hebt gekregen (van 1GB groot) of bedoel je hiermee de codec die je nu op de file wilt loslaten?

Bijdrager
    joasdekker

Vanuit After Effects is de H.264 codec gebruikt.

Bijdrager
    Pieterr
    ”joasdekker”

Ik heb een aantal .mov files aangeleverd gekregen van ca 30 sec met een grootte van ca 1GB.

Dat is een bitrate van 266Mbps. Dit lijkt me nog geen (optimale) H.264 codering…

Kun je het resultaat (tekst view) in MediaInfo hier eens posten, als je zo’n filmpje in MediaInfo opent?

Bijdrager
    joasdekker

Ik heb het vooralsnog kunnen oplossen door het met behulp van MPEG streamclip te exporteren met alle instellingen ongewijzigd op een aspect na.
    De conversie heeft een gelimiteerde date rate van 2000 Mbpsec.
    Hiermee kan ik het filmpje verkleinen tot ca. 15 MB met een nog acceptabel eindproduct.

Ik hen het materiaal op een andere machine op kantoor staan, mar zal morgen de info hier posten.
    Weet namelijk nog steeds niet waarom ik het n QT niet voor elkaar krijg.

Bijdrager
    Pieterr
    ”joasdekker”

De conversie heeft een gelimiteerde date rate van 2000 Mbpsec.
    Hiermee kan ik het filmpje verkleinen tot ca. 15 MB met een nog acceptabel eindproduct.

Er is volgens mij nog wel iets mis met deze getallen. 15MB @ 2000 Mbps geeft een filmpje van 0.06 seconden.
    Of bedoel je 2 Mbps? (60 sec –> 15MB)

Bijdrager
    joasdekker

Ik heb inderdaad een tikfoutje gemaakt.
    Het moet 200 Mbit zijn.
    Maar er klopt inderdaad iets niet. Ik krijg alvorens het echt te exporteren te zien dat het filmpje 909 MB wordt maar het resultaat is uiteindelijk slechts 15 MB

Bijdrager
    Pieterr

Hoe dan ook, 200 Mbps is nog steeds een hele hoge bitrate. Normaal ligt de bitrate voor compressed video maximaal in de orde van 5 tot 10 Mbps, misschien hooguit 20 Mbps voor HD. Ik heb het hierbij dan niet over allerlei intermediate formaten zoals AIC, maar over MPEG2 en MPEG4/H.264 achtige compressie formaten.

http://en.wikipedia.org/wiki/H.264#Levels

Bijdrager
    joasdekker

Ik snap het ook niet.
    Ik zal morgen wat meer info over het bronbestand zoeken.
    Ik zal ergens wat over het hoofd zien

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.