13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    OMT-fan

MOV bestand speelt niet (meer) af

Ik heb al jaren een heleboel filmpjes van de camcorder in Photo’s staan.

Ik constateer tot mijn schrik dat verschillende MOV-bestanden niet meer afspelen.

Het lijkt willekeurig, maar de betreffende bestanden zijn wel allemaal MOV.

Voorbeeld:

Ik krijg dit als melding:

Als ik dan op OK klik wordt het bestand geconverteerd:

Om vervolgens een (geconverteerd) MOV-bestand te genereren met alleen de audio.

Ook het uit Photo’s slepen naar bureaublad werkt niet, krijg wel een groen plusje te zien maar er ontstaat geen bestand

Wie weet raad?

• Dit onderwerp is gewijzigd 4 maanden geleden door  OMT-fan.
    • Dit onderwerp is gewijzigd 4 maanden geleden door  OMT-fan.

Bijdrager
    Paul26

VLC downloaden en al je video’s met dat programma afspelen.

Moderator
    Night

Bijdrager
    McMeller

Al zou OMT-fan VLC willen gebruiken, zit hij nog steeds met het issue dat uit Foto’s slepen niks doet.

Volgens mij komt dat doordat slepen een export doet op basis van de huidige export-instellingen. Via Exporteer originelen kun je het originele bestand uit de bibliotheek liften. Probeer dat eens, krijg je dan in elk geval een gezond bestand dat je met VLC kunt afspelen?

Bijdrager
    OMT-fan

Tot mijn verbazing speelt een enkel bestand (MOV) wel af met QT7 (zonder conversie zelfs) en niet met de standaard QT.

Dan kan ik ook, door in de map Pakketinhoud/library/originals  een duplicaat te maken van het MOV bestand, het naar bureaublad slepen en openen met QT7.

Vervolgens met QT7 het bestand geexporteerd naar mp4.

VLC werkt in geen enkele optie met het bestand.

Raar maar waar…..

• Deze reactie is gewijzigd 4 maanden geleden door  OMT-fan.
    • Deze reactie is gewijzigd 4 maanden geleden door  OMT-fan.

Bijdrager
    McMeller

Dat klinkt inderdaad vrij bijzonder.

Bijdrager
    TheBigZ

Kun je niet de .MOV bestanden associeren met QT7?

Rechtsklikken op een .MOV bestand, get info, open with, change all.

Bijdrager
    csteelooper

Ik gebruikte nog ongelooflijk vaak QT7 op mijn vorige Mac, omdat ik het gewoon veel beter/fijner vond werken. Ik had ook QT7 Pro, dus er zaten ook behoorlijk wat goede opties voor basic edits in het programma. QT X zie ik meer als echt een player, waar QT7 eigenlijk alles behelst wat met het formaat mogelijk is. In QT7 heb ik ook nog nooit problemen gehad met het afspelen van .MOV-bestanden, terwijl je op je sloffen kunt aanvoelen dat QT X hard zal falen als ook QuickLook er niets mee doet. En dat is best vaak het geval. Maar nu komt mijn (enigszins off-topic) vraagje: kan QT7 nog werken met High Sierra en straks met Mojave? Zo ja, dan wordt het wellicht tijd dat ik die licentie eens uit de mottenballen haal…

Bijdrager
    Beech

<p class=”cite”>TheBigZ op 9 augustus 2018 om 18:22</p>
    Kun je niet de .MOV bestanden associeren met QT7?

Rechtsklikken op een .MOV bestand, get info, open with, change all.

Dat lukt niet, blijkbaar is QT7 uit de gratie bij Apple. Ik gebruik nu een converterprogramma van Wondershare. Dat bevalt mij prima.

• Deze reactie is gewijzigd 4 maanden geleden door  Beech.

Bijdrager
    OMT-fan

Ben zelf een verwoed aanhanger van Handbrake en Mac Video Converter

QT werkt hier gewoon met HS

Bijdrager
    Beech

QT7 werkt wel met HS, maar je kunt het programma niet als voorkeur instellen.

Bijdrager
    Fester

en als je de extensie . mov handmatig veranderd in .mp4?

Bijdrager
    Beech

Even voor je uitgeprobeerd: een oude .mov-file uit iMovie-bibliotheekbestand extensie wijzigen in mp4, file opent in QT, oorspronkelijke file opent in QT7, openen in QT, krijg je conversie, geconverteerde moet je dan opslaan.

• Deze reactie is gewijzigd 4 maanden geleden door  Beech.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.