11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    NLspy

mov bestand converteren naar mts

Beste OMT’ers,

Ik heb heel veel mov bestanden die, zoals jullie weten, erg veel plek innemen.
    Deze wil ik weer naar de originele mts bestanden converteren.

De settings van de mts settings zijn:
    mpeg 4 avc/h.264
    en de audio is
    Dolby Digital, stereo, ac3 dus

Weet iemand hoe ik mov naar mts kan converteren?
    Bedankt voor de reacties alvast

Bijdrager
    Pieterr

Wat is je echte probleem?

Nemen je films teveel ruimte in beslag? Een externe schijf kost geen drol meer tegenwoordig.

We hebben hier hele volksstammen langsgehad die hun MTS naar MOV wilden omzetten, maar nog weinig die weer terug willen.:lol:

Dat kan met programma’s als ffmpeg(X).

Bijdrager
    NLspy

ik wil gewoon meer ruimte besparen,
    hoef ik ook minder snel een nieuw externe schijf te kopen.

Bijdrager
    Pieterr

In een MOV kun je dezelfde compressie gebruiken als in een MTS bestand. Er is kortom geen enkele reden om terug te willen naar MTS.

Als je je films te groot vindt kun je ze een keer door handbrake heenhalen.

Moderator
    unSOUND

Waarom zou een MOV bestand veelk groter zijn ? MOV en MTS zijn gewoon containers, mappen zeg maar, met daarin video en audio. Op het moment dat je een MTS, AVI, WMV of wat voor formaat dan ook opslaat als MOV wordt het echt niet ineens veel groter…

Bijdrager
    NLspy

verklaar dan waarom mijn filmpjes van mijn camcorder opeens 4 keer groter als mov in plaats van mts

Moderator
    unSOUND

Ligt er aan waar je ze in hebt gezet. Als je ze importeert in bijvoorbeeld iMovie moeten ze worden omgezet naar een formaat wat te editten is, zoals bijvoorbeeld Intermediate of ProReS. Maar het idee van iMovie is wel dat je de films na het monteren exporteert naar een ander formaat, of naar een DVD.

Bijdrager
    Fester

@ unSOUND, bedankt voor je heldere en begrijpelijke uitleg.
    Ik heb het al eens eerder gevraagd, wanneer slaap jij nou eens?

Bijdrager
    Pieterr
    NLspy op 23 maart 2011

Deze wil ik weer naar de originele mts bestanden converteren.

Uit deze opmerking maak ik op dat je de originele MTS bestanden (“de negatieven”) uit je Panasonic HDC-SD60 niet bewaard hebt.

Hoe heb je de bestanden omgezet naar MOV?
    Welke codec heb je gebruikt in de MOV? Daar kun je achterkomen met MediaInfo.

Zoals al eerder aangegeven zou je de oorspronkelijke omvang weer terug moeten kunnen krijgen door je bestanden opnieuw te encoderen met een hogere compressie, bv met het programma handbrake. Je zult dan echter niet meer dezelfde kwaliteit overhouden die de oorspronkelijke MTS bestanden hadden. Daarom is het raadzaam ook altijd de originelen te bewaren.

Bijdrager
    NLspy

Dat klopt Pieterr,

Na ongeveer een weekje, vond ik het handiger om die mts bestanden te bewaren. Hoofdreden: neemt minder in.
    Mijn plan was ook, filmpjes met fce editten, nadat mijn montage goed is mov ervan maken en dan de overige mov bestanden weg gooien en de mts bestanden bewaren.

Maar daar zal ik dus vanaf nu mee moeten beginnen.
    Oja, ik had geprobeerd de mov bestanden te converteren met ffmpeg x maar dat lukt niet zo goed.

Bedankt voor de reacties

Moderator
    unSOUND

MOV bestanden kun je exporteren met Quicktime Pro, maar ook met programma’s als MPEGstreamclip. Beiden kunnen ( met behulp van de x264 plugin ) hele nette bestanden afleveren…

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.