14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:

Bijdrager
    Dahlia

mov 800MB branden

Hulp gevraagd! Het lukt me maar niet om erachter te komen hoe ik het handigst een .mov van 800MB kan branden. Als vcd leek me het makkelijkst, maar toast (6) vindt het teveel voor 1 cd. Splitten dus, maar hoe????
    Ik heb het geprobeert in ffmpegx (de tools optie) maar het duurt uren en volgens mij doe ik iets niet goed. Is dat toch de beste oplossing? Quicktime pro heb ik niet.
    Ik snap niet dat toast zelf niet de optie geeft dat je het in 2-en brand.
    Ik heb van alles doorgespit maar probeer er nog maar eens een vraag op te gooien.:cry:

Bijdrager
    mr.greenish

kan je geen cd’s vaan 800 mb branden?

Bijdrager
    Ward

Als ik een cd van 800MB in mijn superdrive stop zegt toast ook dat er maar 720 MB op past. Irritant:? :? :?

Ward

Bijdrager
    mr.greenish

hmmm vreemd… ik kan in mijn ibook wel 800 branden via toast 5. Via finder kom ik ook niet tot 800.

Bijdrager
    Dahlia

nou ja, de grap is ook dat toast van een .mov file van 800 MB voor een vcd de boel gaat encoderen in mpeg denk ik, en het totaal wordt dan een stuk groter. Ik kom er net achter dat het bestand zelfs maar 700 is, dus zelfs dan lukt het niet. Het probleem ligt dus niet aan die 700 grens voor CD’s. Ik denk dat je in het geval van te grote mov files de file eerst op moet delen in 2 delen. Maar hoe?????

Bijdrager
    ajschol

Allereerst heb je natuurlijk wel een 800 MB CD-Rom nodig,
    daarnaast is FIRESTARTER het ideale (gratis) programmaatje waarmee je kan “overburnen”, zoals dat zo mooi heet.

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/19058

groet,
    AJ

Bijdrager
    maxout

nog handiger: mov file omzetten naar een cue en een bin file (via ffmpegX) en dan via diskcopy in toast 6 branden. gaat fantastisch!

Bijdrager
    Dahlia

Als ik in ffmpegx onder “tools” de optie author as vcd geef, moet ik dan ook nog aangeven dat ie de uitkomst in delen moet splisen? Volgens mij als de originele mov al 700 MB is wordt de uitkomst in bin/cue groter, is het niet? Dan zit ik dus alsnog met het zelfde probleem: hoe brand ik die dan in toast zodat het op 2 of meerdere schijfjes terecht komt?

Bijdrager
    maxout

op zich maakt het niet uit. Wanneer je een cue en een bin bestand hebt en vervolgens het cue bestand in toast sleept (bij diskcopy, daar kun je aangeven dat het een cue/bin bestand betreft) kun je, bij mij werkt dat in ieder geval, direct de film op 1 cd branden

Bijdrager
    2manydjs

Open ffmpegx, open je mov bestand en kies waar je het wilt opslaan.
    Kies onder in beeld de quick preset VCD Pal.
    Kies onder tools Author as VCD en Split in 2 chunks.
    Kies dan Encode.

Het klopt dat dit uren duurt, maar dat is altijd zo, ook als je toast gebruikt.

Succes

Bijdrager
    Dahlia

Kijk, 2manydjs, daar heb ik wat aan, zoals al eerder bij een andere vraag!
    (de rest ook, hoor, ik wil even jubelen op dit hele forum: geweldig)
    Vooral de gerustellende woorden “kan uren duren”.
    Ik ga het meteen proberen.
    thanks

Bijdrager
    buurman

Dahlia, als je een .mov of .avi bestand met toast op een cd wilt branden dan moet je NIET het tabje Video gebruiken in toast, maar het tabje Data. Een .mov of .avi bestand van 700mb past dan gewoon op een cd. Dit bestand is alleen afspeelbaar op computers.

Als je wilt dat de film afspeelbaar is in een dvd speler én je hebt toast 6, dan gebruik je wél de video mogelijkheid van toast. Als je je mov op toast hebt laten vallen, dan klik je vervolgens op de edit knop naast je .mov bestand. Er opent dan een nieuw venster met twee tabjes, waarin je het tabje video selecteert. In de tijdlijn die dan verschijnt onder je filmpje schuif je de rechter selectie triangel naar links totdat er een tijd vermeld wordt van 60 minuten(als je een vcd wilt branden) of een tijd van 45 minuten (als je een svcd wilt branden). Klik op done en vervolgens op record.
    Als je eerste cd klaar is herhaal je bovenstaande handelingen, maar zet je het linker triangeltje in toast op de tijd waar je bij de vorige cd was gebleven en tel je er bij het rechter triangeltje 45(svcd) of 60(vcd) minuten bij op.
    Vooral met een oudere g3 mac kan het héél erg lang duren voordat je filmpie helemaal klaar is, schrik dus niet als de indicator aangeeft dat je nog uren geduld moet hebben.

Bijdrager
    Dahlia

Thanks,
    buurman, ik wist niet dat dat kon in toast!!!

Nog een vraagje in deze thread.
    Is een bestand van 745MB te overburnen met iets als Firestarter, of is dat way too much?
    Ik heb het in Firestarter geprobeerd op goed geluk, maar kreeg de melding dat de disk niet “disk-at-once” ofzo kon branden. Betekent dat dat het teveel MB is om te branden, of is er nog iets anders verkeerd ingesteld ofzo? Ik vind Firestarter maar een ondoorzichtig programma!

Bijdrager
    HAKAN

Of nog een manier, hoe ik het altijd doe, met een b.v. 800+ mb mpg bestand die ik als vcd wil branden in toast 6 is.

Video aanklikken, het bestand erin slepen. Aangeven of het een VCD of Super VCD moet worden. (als je nu op record drukt zegt Toast dat het bestand te groot voor de CD is) Klik nu op FILE – Save as Disk Image. Toast maakt een Disc Image bestand aan die wel binnen de 700 mb past.
    Hierna de Disk Image branden. Nu past ie wel op een CD van 700 mb.

succes HAKAN

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.