6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Enrique

Mouseover

Hallo allemaal,

Ik weet niet of het normaal is of niet maar ik stoor me er kapot aan. Sinds een tijdje valt me op dat dat gele infobalkje steeds na 0,x seconden al weergegeven wordt en het is vervelend. Prima dat dat ding komt maar niet zo snel. Steeds als ik met m’n muis over het scherm ga is het een stroboscoop-effect van dat infobalkje bij alles wat de muis aanraakt. Het zit in de weg als ik met m’n muis over een link ga etc.
    Dit balkje is wat ik bedoel:

’t is niet enkel op website maar ook in OSX zelf.

Vergeef me als er al een topic van is, ik kon het niet vinden en Google geeft me ook niet wat ik zoek. Nu weet ik ook niet hoe dat balkje heet, wat het zoeken ook niet vergemakkelijkt maar goed. Heeft een van jullie de oplossing voor me? Een seconde of 2 a 3 wachten voor ie komt zou ik fantastisch vinden.

Groet,
    Erik

Bijdrager
    11642

Zoiets noemt volgens mij ‘tooltip’ Hier staat misschien iets nuttig tussen

Bijdrager
    Gates
    Enrique op 19 maart 2011

Ik weet niet of het normaal is of niet maar ik stoor me er kapot aan. Sinds een tijdje valt me op dat dat gele infobalkje steeds na 0,x seconden al weergegeven wordt en het is vervelend. Prima dat dat ding komt maar niet zo snel.

Het is niet normaal dat het zo snel verschijnt. Het duurt volgens mij toch echt minstens een seconde voordat het hoort te verschijnen. Vaak houd je de muis niet eens zo lang stil en dus zie je het ook niet.

Bijdrager
    Enrique

Ik heb de link uit de reactie van Goevaertsben geprobeerd maar dat werkt niet, zal zo nog eens proberen te rebooten, misschien dat ie er dan zin in heeft. Volgens mij was het eerst ook niet zo maar sinds een week of 2 doet ie die tooltip direct. Duurt zeker geen seconde, wat wel wenselijk zou zijn.
    En inderdaad, omdat de muis lang niet altijd een seconde stil staat, hoort die tooltip volgens mij ook niet zo snel te komen maar dat doet ‘ie wel. Ik speur nog even verder…

Bijdrager
    Enrique

Ok, een reboot did the trick! Nu staat ie wel ingesteld op 10 seconden, zo maar even aanpassen naar 3 ofzo. Thanks all!

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Terminal commando’s zoals in de link van Goevaertsben (dus b.v.b: defaults write com.apple.iPhoto NSInitialToolTipDelay -int 10000) veranderen de inhoud van de plist bestanden (voorkeur bestanden) van het desbetreffende programma. Deze staan dus in Macintosh HD / Bibliotheek / preferences /.

Het voorkeur bestand van iPhoto is dus “com.apple.iPhoto.plist“. Aangezien deze bestanden alleen bij openen worden ingelezen moet het programma of het systeem dus eerst herstart worden. (Geldt dus ook voor de Finder).

Het veranderd overigens alleen de initiƫle delay. D.w.z: ga je vanuit de desktop naar een Finder knop in een venster, dan duurt het b.v.b. 5 sec. Maar ga je vanuit die knop gelijk naar een andere, dan staat de tooltip er weer gewoon gelijk zonder vertraging.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.