7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    LABKAZ

Mountain Lion Safari 6 geheugen probleem

Hey peepz!

Ik heb een probleem met safari 6, sinds ik ben overgestapt naar Mountain Lion.

Zoals jullie in ’t onderstaande screenshot zien, slokt “safari-webmateriaal” ERG VEEL ram-geheugen en processorkracht op…

Het grootste probleem is dat ik als ik een paar minuten met safari bezig ben, m’n macbook bloedheet wordt, traag wordt en ik erg last heb van strandballetjes en ik zowat niks meer kan doen voordat ik Safari heb afgesloten. Downgrade naar safari 5 is, als ik ’t goed heb, helaas (nog) niet mogelijk…

Ik heb hier voorheen nooit een probleem mee gehad. Ik heb al gezocht op internet naar een eventuele oplossing, maar erg veel vind ik niet. Wat ik wél vind is dat ik allerlei plugins (die ik niet geïnstalleerd heb) moet uitschakelen, cache legen, safari opnieuw instellen enz enz… kortom: Allemaal al gedaan, zonder resultaat.

Wie kan me met dit probleem helpen? Ik gebruik momenteel als oplossing firefox, maar ik ben gewend aan safari en dat wil ik eigenlijk wel graag weer gaan gebruiken…

Alvast bedankt!

Oh, voor de volledigheid:
    Ik heb een
    – Macbook Pro 13″ (late 2010)
    – 2,4 GHz Intel Core 2 Duo
    – 4 GB 1067 MHz DDR3
    – OSX 10.8

Bijdrager
    LABKAZ

Oh, voor de volledigheid:

Ik heb een
    – Macbook Pro 13″ (late 2010)
    – 2,4 GHz Intel Core 2 Duo
    – 4 GB 1067 MHz DDR3
    – OSX 10.8

Bijdrager
    Hansi2124

Het is niet nodig om een extra posting aan te maken als je iets wilt toevoegen in je eerdere bericht. Ga daarvoor naar je avatar, klik op het driehoekje en kies voor Bewerk.
    Ik heb dat nu voor jou gedaan.
    :wink:

Bijdrager
    LABKAZ

Ah, weer wat geleerd :lol:. Thanx!

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Even wachten op 10.8.1? Die komt er elk moment aan.

Bijdrager
    NapO

klinkt gek maar gewoon firefox of chrome gebruiken,…ik heb ook 10.8 maar heb geen problemen, gebruik safari ook niet.:)

Bijdrager
    Wauters

Ter info: Ik heb hier ook last van.
    Ik weet dat Safari mega-veel cachet om snel vooruit/achteruit te navigeren maar om 2,5 Gb bijeen te zamelen moet je al veel gesurft hebben.
    En een Unix systeem zonder geheugen is een ramp! dus enige oplossing is, denk ik voorlopig, safari volledig afsluiten en opstarten.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.