21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    jonavrc

Mountain Lion op MBP retina, safari,agenda slomer

Hoi allemaal,

Ik heb mijn Macbook pro retina geupgrades van Lion naar Mountain Lion, alleen ik merk dat bepaalde applicaties slomer zijn geworden.
    Het inlogscherm na sluimerstand, Safari en mijn agenda zijn vele stukken slommer geworden!
    Bij agenda merk je het het duidelijkste omdat als je van maand naar een andere maand gaat er een bladzijde wordt omgeslagen en deze actie is gewoon niet zoals die was.

Zijn dit bugs in ML? Hebben er meer last van? Hoe is dit op te lossen?

Bijdrager
    kumi83

Mijn macbook pro uit 2011 is ook een stuk slomer geworden uit sluimerstand. In het begin kreeg ik iedere keer een strandbal in m’n scherm vanuit de sluimerstand. Ik kwam erachter dat het programma Little Snitch hier voor zorgde, ook al had ik deze verwijderd. Dit programma uiteindelijk gelukkig wel van m’n macbook afgekregen. Maar de strandbal krijg ik nog steeds af en toe, het viel me gisteren op dat dit iedere keer zo was als ik iTunes ook aan had staan…

Bijdrager
    heliasje

bij mij is sinds de update naar ML safari ook een beetje trager geworden, overweeg om terug naar chrome te gaan als ik geen oplossing vind.

Bijdrager
    jonavrc

Die strandbal kom ik af en toe ook tegen terwijl dat onder lion absoluuut niet zo was!
    Er zit een groot verschil in elk geval tussen voor en na de upgrade!

Bijdrager
    GastonM

Mijn MacBook Pro late 2011 is juist veel sneller geworden bij het deactiveren van de sluimerstand (na clean-install). Daar waar ik bij Lion toch wel 4 seconden moest wachten, is dat bij Mountain Lion zelfs maar 1 seconde geworden.

Bijdrager
    lordoftheflatbush

Ik heb ook een Macbook Pro retina. Bij mij is het deactiveren vanuit de sluimerstand ook veel sneller dan bij de vorige OSX versie.
    Ik heb wel last van een bug in agenda bij het accepteren van uitnodigingen via de email. Hier worden allerlei oude afspraken uit het verleden getoond ter acceptatie….maar niet de afspraak waarvoor ik uitgenodigd wordt. .Heel bizar.

Bijdrager
    Twan94

Ik heb ook een MacBook Pro met retina display. Ik merk eigenlijk weinig verschil omdat ik hem al zo enorm snel vind vergeleken met mijn oude asus. Ik heb wel af en toe dat ik niet meteen kan typen bij het inlogscherm als ik hem uit de sluimerstand haal, maar dat duurt meestal maar twee seconden of iets dergelijks.

Bijdrager
    jonavrc

Dat wat jij zegt Twan bedoel ik ook.
    Daarnaast merk ik dus vertragingen in mijn agenda en in safari..

Bijdrager
    jonavrc

Bij het aansluiten en openen van iPhoto krijg ik nu ook al een strandbal te zien..

Bijdrager
    Twan94

Maar naar mijn idee is Safari een stuk sneller! Over de agenda app kan ik eigenlijk niks zeggen, heb deze nog niet echt gebruikt. iPhoto werkt bij mij vlekkeloos.

Bijdrager
    heliasje

bij mij ook Twan alleen probleem bij safari dat minder snel is sinds de update

Bijdrager
    Sanjeev

Bij mijn retina, is safari sneller geworden, bij agenda merk ik geen vertraging.
    Het inlogscherm na sluimer is ook langzamer geworden. Eerst kon ik gelijk mijn wachtwoord typen, nu een aantal seconden wachten.

Bijdrager
    jonavrc

Mijn safari is stukken langzamer.
    Ik moet nu soms gewoon 7-8 seconde wachten op het openen van een site..
    Sinds Mountain Lion is mijn retina er echt slechter op gaan functioneren!!
    Wat kan ik hier nu aan doen?
    Wachten op een update?

Bijdrager
    MacKevin11

Mijn MacBook Pro 13″ i5 early 2011 is ook sneller geworden…

Maar ontopic:
    @jonavrc
    En je weet zeker dat het niet aan je internetverbinding ligt? Je zult heel waarschijnlijk draadloos werken, is er voor jou een mogelijkheid om het eens via kabel te proberen (thunderbolt->ethernet) of probeer eens een ander draadloosnetwerk bij familie/vrienden of op het werk/school?

Bijdrager
    Stirf

Na elke upgrade van het OS wordt er geadviseerd om je schijfrechten te herstellen. Heb je dat al gedaan?

Bijdrager
    heliasje

schijfrechten hersteld en werk altijd via de ethernet kabel, maar blijft soms langzaam

Bijdrager
    jonavrc

Internetverbinding ligt het niet aan, want het gebeurt ook lokaal bij het bladeren door mijn agenda.
    Na het herstellen van de schrijfrechten is er niets veranderd.
    Ik baal hier wel van, want dit mag nooit gebeuren op zo’n dure laptop…

Bijdrager
    Stirf

Met alle respect, maar het ligt bijna nooit aan de laptop. Even het standaardlijstje weer opnoemen, welk in vele topics al genoemd is:

1. Schijfrechten herstellen;
    2. SMC uitvoeren;
    3. PRAM uitvoeren;
    4. Eén keer opstarten in Safe Mode;
    5. Nieuwe gebruiker maken en kijken of het probleem nog voorkomt;
    6. Bij geen succes van bovenstaande acties naar een APR.

Succes.

Bijdrager

Heb mijn rMBP opnieuw geïnstalleerd. Mijn sluimerstand problemen zijn niet verholpen, mijn batterij problemen wel. Nu al 2,5 uur en nog 64% over op 1 accu.

Bijdrager
    MitGH

Ik heb een MacBook Pro Retina, mijn allereerste Mac, dus ik moet nog veel leren.

Een prachtige machine, alleen heel onstabiel wat de sluimerstand betreft. Bijvoorbeeld: na in sluimer geweest te zijn, zijn de geluiden bij Mail verdwenen. Geen zoef meer bij verzenden, geen ping meer bij ontvangen.
    Na sluimeren krijg ik opeens de boodschap dat mijn USB stick op een verkeerde manier verwijderd is. De symbolen staan echter nog op het scherm, en de stick zit er nog in, alleen blijft hij onbereikbaar. Uithalen en opnieuw insteken helpt niet, openstaande bestanden die vanaf de stick komen en bewerkt werden kunnen niet meer gesaved worden, de enige manier om ze nog veilig te stellen is “opslaan als” en dan op de harde schijf zetten.
    Na sluimeren heb ik ook vastlopers in programma’s, soms in Safari, soms in Mail, soms in Word.

Kortom, het komt allemaal nog een beetje onstabiel bij mij over, en ik zet nu eerst de programma’s maar uit, en verwijder de stick, voordat ik hem in sluimer zet.

Een paar van de bovengenoemde tips uit het standaardlijstje werken ook niet (ik moest wel zoeken wat al die afkortingen betekenen!), maar schijfrechten herstellen blijft grijs en kan niet worden aangeklikt, een SMC lijkt mij voor een retina een gewone start, ik werk vaak zonder kabels en alleen op de accu, voor een PRAM is de retina veel te snel, zodra je op de aantoets klikt is het grijze scherm er al.
    Als ik zo de diverse klachten op internet lees krijg ik toch de indruk dat het niet exemplarisch alleen aan mijn toestel ligt, maar dat Mountain Lion in dit opzicht nog een kleine update nodig heeft…

Bijdrager
    MitGH

Ik moet een deel van mijn klachten terugnemen, maar ben daar wel blij om. Het lijkt dat de update 10.8.2 een deel van de sluimerproblemen heeft opgelost, de geluiden bij mail verdwijnen niet meer.

Daarnaast blijkt het probleem van de USB stick die na het sluimeren “verwijderd” is, een probleem dat voor een deel aan de USB stick te wijten is. Ik heb twee Spaceloop 32 Gb USB 3.0 sticks, en het probleem lijkt zich alleen bij deze twee sticks voor te doen, waarschijnlijk vragen deze erg veel energie bij het opstarten na sluimer, en levert de MB niet genoeg energie op dat moment.

Dus voorlopig maar andere sticks gebruiken.

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.