8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    hylke—1998

mountain lion op imac medio 2007

is het nig verstandig om mountain lion op deze mac te installeren?

Bijdrager
    Arthur345
    Bijdrager
    Shmoo

En ik zeg je doe het niet! Als iets volgens de regels kan wil het niet zeggen dat het ook fijn werkt.

Die iMac kan max. 4GB aan RAM hebben en heeft een dramatische videokaart die waarschijnlijk al op zijn laatste schoenen loopt anno 2012/13.
    Ooit al eens last gehad van allemaal blokjes wanneer je de iMac uit de Sluimer wilt halen ?

Blijft gewoon bij Lion dat draait er nog stabiel op en wacht nog een jaartje of miss. twee en koop dan een nieuwe iMac met tegen die tijd de Bosjes Kat.

Bijdrager
    lekiam97

Ik heb een 2008 iMac met Mountain Lion en werkt vrij goed. Ik raad je wel aan om het max. RAM erin te zetten, ik heb nu 2 GB en dat is vaak nogal traag. Als je van plan bent ML te installeren, kun je het beste een Clean Install doen. Toen ik ML over Snow Leopard heen installeerfe bleef het hele systeem steeds hangen en het processorgebruik was veel te hoog. Toen dus een Clean Install gedaan, en naar mijn mening werkt het gewoon goed (zolang je geen Call Of Duty o.i.d. gaat spelen op je iMac, want dat werkt sowieso voor geen meter).

Bijdrager
    Da Vinci

Wat een onzin om het niet te doen, ik heb ML draaien op m’n iMac uit 2007 (eerste model aluminium iMac, goedkoopste versie) en het werkt prima! In vergelijking istie natuurlijk trager dan m’n MacBook pro met ssd, maar wat wil je. Misschien inderdaad wel handig het maximum aan RAM erin te stoppen (volgens mij 4gb).

Ik zeg… doen!

Bijdrager
    KarelWillem

Wij hebben hier een 20″ iMac 2007 staan op Mountain Lion.
    Met zelfs slechts 2 Gb intern.

En dat loopt gewoon prima.
    Niet ‘beter of slechter’ dan Lion i.i.g..

Meer RAM is altijd aan te raden. Dat gaan we hier ook maar een doen.
    Overigens kan er nu (gelukkig) 6 Gb RAM in dit model iMacs.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    Shmoo op 22 december 2012

En ik zeg je doe het niet! Als iets volgens de regels kan wil het niet zeggen dat het ook fijn werkt.

En ik zeg je: helemaal geen probleem! Ik typ dit op een model 2007 iMac (gekocht in 2008, dat wel :)) met 4 GB geheugen erin en Mountain Lion erop. De computer voelt niet langzamer aan dan onder Lion of Snow Leopard, die er daarvoor op stonden.

Bijdrager
    hylke—1998

bedankt allemaal ik ga even een ram update doen en dan installeren aangezien ik over een jaar waarschijnlijk een nieuwe computer ga kopen.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.