4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    den elias

Mountain Lion op andere schijf

Hallo allemaal

Ik zou graag Mountain lion op andere schijf zetten om Mountain Lion uit te proberen.
    Momenteel heb ik Lion op mijn Macbook Air 128 SSD waarbij ik graag bij het opstarten uit 2 schijven kan kiezen dus

1) opstarten met Lion
    OF
    2)opstarten met Mountain lIon

Hoe doe ik dat, en kan ik de schijf verwijderen waarop ik Mountain Lion heb geinstalleerd ?

Alvast bedankt !

Bijdrager
    Yggdrasil

Maak een partitie aan op je SSD en installeer daarop Mountain Lion.

Bijdrager
    Niels

Hier alvast een begin (na stap 2 weet ik ook niet exact hoe verder, maar ik zal dit voor je opzoeken)

Voor we beginnen: je hebt een USB-stick van minimaal 8Gb nodig of een lege dual-layer (8,5Gb) DVD –> ik raad de USB-stick aan want dit zal veel sneller installeren

1) Allereerst Mountain Lion aanschaffen in de App Store (als je dit al niet gedaan hebt).

2) Vervolgens moet je een install file aanmaken op je USB-stick of DVD; ik verwijs je hiervoor naar deze website:
    How to make a bootable disk or usb drive of OSX Mountain Lion

3) Vervolgens je MacBook opnieuw starten en na het boot-geluid de Option toets ingedrukt houden –> OSX 10.7 hulprogramma openen

4)???

Zoals ik al zei weet ik (nog) niet de volledige procedure Ik zal dit voor je opzoeken maar gezien het tijdstip gaat dit pas morgen worden. Je kunt iig al stap 1 en 2 uitvoeren.

Succes!

Bijdrager
    GastonM

1. Herstart je Mac en houd voor de “Boing” de option (alt)-toets ingedrukt totdat er een keuze-menu verschijnt.
    2. Kies voor Recovery HD en wacht tot deze opstart.
    3. Er verschijnt een menu. Schijfhulpprogramma openen, en je volledige schijf selecteren. Vervolgens op de tab “partitioneren” klikken.
    4. Druk op de + linksbeneden. En kies de naam, grootte en structuur (Mac OS Uitgebreid (journaled)) van de nieuwe partitie.
    5. Kies voor Pas toe en wacht tot het proces zijn werk heeft gedaan.
    6. Herstart je Mac in Lion.
    7. Koop Mountain Lion in de Mac App Store en wacht tot de installer is gedownload (kan even duren afhankelijk van je internetverbinding).
    8. Start de installer op en kies voor de partitie die je zojuist hebt aangemaakt, en installeren maar!
    9. Na de installatie kun je tijdens het opstarten de option (alt)-toets indrukken, en kiezen voor Lion of Mountain Lion.
    Succes!

PS:
    Vergeet vooral niet van te voren een back-up te maken, mocht er iets misgaan.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.