11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    tekster

Mountain Lion crasht paar keer per dag

Sinds de upgrade naar ML krijg ik een paar keer per dag te maken met een crash waarop ik alleen nog maar kan herstarten. Heb al geprobeerd om Chrome niet te openen, maar zelfs zonder Chrome draaiend, crasht mijn iMac 27 inch dus geregeld. Wie kan me vertellen wat ik hieraan kan doen?

Bijdrager
    alli232343

Bedoel je Kernel Panics?

Bijdrager
    alli232343

Heb je al geprobeerd om ML opnieuw te installeren?

Bijdrager
    tekster

Ik geloof het niet, ik meen dat er staat (in verschillende talen) dat ik op een toets moet klikken om te herstarten. Verder geen opties of Kernel-achtige meldingen

Bijdrager
    tekster

Nope, heb ik nog niet geprobeerd, ga ik zeker doen als het niet anders kan, maar hoopte dat iemand een andere suggesties had

Bijdrager
    alli232343

backup alles. op een HD. En instaleer ML opnieuw. Is dat misscien een optie.

Formateerr naar MAC OS X formaat:

1: koppel je HD aan je mac.
    2: Open schijf hulp progamma en klik op je schijf
    3: Formatteer die HD Als Mac OS Journald.
    4: zet Time Machine aan.
    4b: of sleep je thuis map naar die HD.
    5: Installeer mountain lion opnieuw met behulp van opstart menu.
    6: Klaar!

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    tekster op 03 augustus 2012

Ik geloof het niet, ik meen dat er staat (in verschillende talen) dat ik op een toets moet klikken om te herstarten. Verder geen opties of Kernel-achtige meldingen

Dat is dus een Kernel_Panic. Ik denk dat er iets draait dat niet compatible is met ML.
    Maak een vers (test) account aan en kijk of het daar ook gebeurt.

Inactief
    Anoniem

koppel vooral ook je USB-devices is los van je iMac. Die dingen zijn vaak ook een bron van kernel panics.

Bijdrager
    hermen

Ik heb de nodige problemen gehad met mijn imac. Hij crashte regelmatig. De apple helpdesk kwam met een aantal stappen die ik zelf kon doorlopen om te kijken wat de problemen zijn. Dit schijnen de stappen te zijn die ze ook zelf doen om een diagnose te stellen. Na het doorlopen van de eerste twee supersimpele stappen is mijn mac inmiddels weer een week volledig stabiel. Mij is aangeraden wanneer ook na het uitvoeren van de laatste stap het systeem nog crashed het een hardwareprobleem zou zijn en ik zou de mac dan moeten aanbieden voor reparatie. De details voor de volgende stappen zijn via google eenvoudig te vinden

1. SMC reset (mac uitzetten, 15 sec wachten, stekker eruit, 1 minuut wachten en weer opstarten)

2. PRAM reset

3. Opstarten in safe mode: hier zou je dan moeten kunnen zien welke applicatie tot problemen leidt.

4. Herstel van de omgeving

5. Volledige erase en install

Bijdrager
    verwijderd-profiel

In Console staat toch waar het aan ligt? Dat was wel zo bij mijn defecte RAM.

Ff de foutcode op google gooien en je ziet het wel staan.

Bijdrager
    hermen

goede tip voor de volgende keer. in de report gaf die bij mij aan dat er een panic was ergens in een airport proces. Kennelijk zat bij mij de fout ergens in de RAM die, door de twee resets, volledig zijn schoon gemaakt. althans zou begrijp ik het.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.