8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Kees G

Mountain Lion & Canon CanoScan 9950 F via Firewire

Sinds de installatie van Mountain Lion werkt mijn scanner Canon CanoScan 9950 F niet meer, althans hij scant niet.
    De scanner is aangesloten via firewire – via de systeeminformatie zie ik dat er wel een verbinding is met de scanner want hij staat vermeld in het overzicht bij firewire.
    Gebruik van importeer van Canoscan 9950 via “Voorvertoning” levert een bevroren venster op met de melding overzichtsscan.
    Importeren via Adobe Photoshop Elements evenals CanoScan Toolbox X levert de melding op dat er niet gecommuniceerd kan worden met de scanner gevolgd door de melding dat de scanner geïnstalleerd is.
    Er lijken op de Canon site geen updates voor de scanner te zijn maar ook niet nodig te zijn.
    Een her-installatie van ScanGear en de toolbox leverde ook niets op.

Wie kan mij op het goede spoor helpen ? Dank alvast.
    Kees

Bijdrager
    Moriarty

Vuescan wellicht een oplossing?

http://www.hamrick.com

Bijdrager
    Joffry

Je kan het proberen met “fotolader”. Mij lukte dit ook met de Lide 500F

Bijdrager
    Kees G

Helaas. Fotolader herkent wel de scanner maar het wieletje blijft maar draaien en verder gebeurt er niets.
    Ik heb het ook geprobeerd via de usb aansluiting maar ook via usb geen resultaat. Het ligt hem niet aan de scanner, gekoppeld aan mijn macbook met Lion dan gaat alles goed.

Bijdrager
    appievanr

@ Kees G: Is het de onderstaande CanoScan. Deze heeft nog géén nieuwe drivers voor OS X Mountain Lion. Zal niet lang meer duren denk ik via software-update.

http://consumer.usa.canon.com/cusa/support/consumer/scanners/canoscan_series/canoscan_9950f?selectedName=DriversAndSoftware

Opties die je kunt proberen zijn. De software en drivers compleet verwijderen en kijken of hij daarna wel herkend wordt. Heb hetzelfde gehad met een Lexmark na de upgrade van Mountain Lion. Ik moest daar zelfs voor in de Bibliotheek duiken om de plist bestanden en dergelijke te wissen voor het weer werkte.

Bijdrager
    Kees G

Appievanr: Ja, het is inderdaad die scanner. De opties die je aangeeft ga ik proberen, al krijg ik wel steeds minder hoop, gezien de reacties op de diverse forum tav deze scanner na de installatie van Lion.
    Ik heb de installatie cd ook geprobeerd, maar deze doet het niet meer want die was gemaakt voor powerPC.
    Gelukkig heb ik nog wel een macbook draaiende op 10.6 en kan daar mee scannen, via een lichtere scanner.
    Bedankt voor het meedenken

Bijdrager
    Kees G

Canon heeft het volgende medegedeeld: “Helaas moeten wij u mededelen dat de softwarematige ondersteuning voor uw CanoScan 9950F niet verder gaat dan Mac OS X 10.6. “.
    Ik heb ook geprobeerd divers te installeren van andere vergelijkbare scanners van Canon als de 9550 maar helaas zonder resultaat.
    Vuescan was helaas ook geen oplossing, een zeer droevig resultaat.
    Voorlopig koppel ik de scanner maar aan mijn Macbook onder tiger, waar ik niet hoger dan 1200 dpi mee kan scannen. Hoger loopt de app vast.

Bijdrager
    Winkie56

Kees G,

Dank je wel voor het uitzoekwerk. Zojuist kwam ik erachter dat ook mijn Canon 9950 Scanner niet meer werkt onder Mountain Lion. Dat is heel fijn en komt erop neer dat ik een nieuwe scanner moet kopen.

Als zelfstandig fotograaf ben je flink in de aap gelogeerd. Iemand nog een “goede” Canon Scanner kopen?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.