30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 36)
  • Q:
    Bijdrager
    mvc

Mountain lion advies

Ben nog aan het twijfelen om mountain lion te kopen of via torrent te downloaden. Wat zijn de risico’s met torrent (een vriend heeft hem anders wel zonder problemen gehaald via torrent)?

Bijdrager
    SanderTreur

Want €15,99 is zo veel geld.

Bijdrager
    robin003

waarom zou je voor 15,99 euro apple willen oplichten ?

Bijdrager
    belfortmac

Als je hier over al twijfelt, blijf hier dan ook lekker weg.

Bijdrager
    Yggdrasil
    mvc op 19 september 2012

Ben nog aan het twijfelen om mountain lion te kopen of via torrent te downloaden. Wat zijn de risico\’s met torrent (een vriend heeft hem anders wel zonder problemen gehaald via torrent)?

Bah….

Bijdrager
    Niels

Dear Mac User,

Your reaction has just been forwarded to Apple Inc. Your Mac will be closely monitored for any illegal and/or malicious activity. In order to prevent termination of your Mac, please download an original copy of OSX Mountain Lion from the Mac App Store.

With kind regards,

Tim Cook
    CEO, Apple Inc.

Moderator
    unSOUND
    mvc op 19 september 2012

Wat zijn de risico’s met torrent ?

Het risico met een torrent is dat wordt uitgemaakt voor dief, oplichter, jatter, arme student, schijnheil, vlegel en andere bijnamen voor mensen met een gebrek aan zelfbeheersing en ethiek.

Het wordt natuurlijk pas echt leuk als je daarna muziek of films gaat maken met jouw machine en vervolgens boos wordt op mensen die die muziek en/of films vervolgens gaan downloaden zonder te betalen… :crazy:

Bijdrager
    flyerking

FF serieus, vallen over €15,99 voor een compleet OS????:cry:

Beter koop je het en ga je dat vaker doen (kun je tenminste gewoon downloaden vanaf de apple server tijdens een recovery) en anders lekker windhoos blijven gebruiken op je bakkie:nerd:

Inactief
    Anoniem

Het kan gebeuren dat er in de torrent een virus zit, met alle gevolgen vandien. Men zegt wel dat er geen virussen zijn voor de Mac, maar in die in torrents zijn nog niet zo bekend. Dus je kunt maar beter de officiele aanschaffen en installeren.

Bijdrager
    Pivni Pes

In die torrent zit natuurlijk geen virus, een trojan is mogelijk, maar er zijn genoeg sites waar je gecontroleerde versie kan downloaden.
    Reacties van dief, oplichter, blijf lekker weg, Engels uit de duim gezogen plemsels slaan natuurlijk ook nergens op.
    De eerste 2 reacties na die van de TS zijn nog het normaalste.
    Het kan natuurlijk niet zo zijn dat mensen film’s, MP3 en nog meer van dat downloaden, een ander die toevallig iets wil downloaden van Apple bekritiseren.
    We kunnen allemaal niet in de financiële situatie van de TS kijken, ook is het mogelijk dat de TS niet weet dat het maar €16,- kost.

Je kan beter de TS uitleggen dat de prijs zeer laag is en de voordelen van het kopen via de App store in plaats om te proberen de TS zo hard mogelijk in zijn ballen te schoppen.
    Dat laatste is een negatieve houding en vaak bereik je daarmee het tegenovergestelde.

Bijdrager
    Hansi2124

Iedere leek kan er zelf achter komen dat ML slechts €15,99 kost.

Bijdrager
    robin003
    Pivni op 20 september 2012

In die torrent zit natuurlijk geen virus, een trojan is mogelijk, maar er zijn genoeg sites waar je gecontroleerde versie kan downloaden.

Reacties van dief, oplichter, blijf lekker weg, Engels uit de duim gezogen plemsels slaan natuurlijk ook nergens op.

De eerste 2 reacties na die van de TS zijn nog het normaalste.

Het kan natuurlijk niet zo zijn dat mensen film\’s, MP3 en nog meer van dat downloaden, een ander die toevallig iets wil downloaden van Apple bekritiseren.

We kunnen allemaal niet in de financiële situatie van de TS kijken, ook is het mogelijk dat de TS niet weet dat het maar €16,- kost.

Je kan beter de TS uitleggen dat de prijs zeer laag is en de voordelen van het kopen via de App store in plaats om te proberen de TS zo hard mogelijk in zijn ballen te schoppen.

Dat laatste is een negatieve houding en vaak bereik je daarmee het tegenovergestelde.

Ik weet niet hoor maar een echte fan (zo kan ik mijzelf wel noemen) koopt ook zijn muziek allemaal op itunes/cd en zijn films ook allemaal. Zelfs koop ik er mijn boeken, als ik geen zin heb in een dik boek maar een ipad
    Torrents downloaden is wel leuk maar door dat gezeik word de economie ook niet bepaald beter volgens mij.

Bijdrager
    flierefluiter

Voor 15,99 Euro zou ik niet moeilijk gaan doen. Plus met de originele betaalde download ben je gelijk voor al je apple machines klaar. Fluitje van een cent. Zie ik mezelf met zo’n torrent niet doen eerlijk gezegd.

Bijdrager
    mvc

Jullie moeten begrijpen dat het voor bepaalde mensen absoluut niet haalbaar is om muziek (waaraan ik zeer veel waarde hecht) en dergelijke aan te kopen via de online winkels zonder elke nacht in een metro station te moeten overnachten.
    Als jullie jullie door honderden euro’s uit te geven een goed gevoel krijgen en jullie jullie een ‘echte fan’ voelen mij goed hoewel ik daar de zin absoluut niet van inzie.
    Ik begrijp dat jullie legaal aankopen om het werk van apple werknemers te eerbiedigen etc. maar ik moet net zoals hen ook rondkomen.
    Ik wist niet dat het ‘slechts’ 15euro was en zal dus misschien toch overgaan tot aankoop als dit is wat jullie willen horen.
    Schrijnend hoe bepaalde mensen zo gebrainwasht zijn door de marketingafdeling van een bedrijf.

Bijdrager
    Hansi2124
    mvc op 20 september 2012

Jullie moeten begrijpen dat het voor bepaalde mensen absoluut niet haalbaar is om muziek (waaraan ik zeer veel waarde hecht) en dergelijke aan te kopen via de online winkels zonder elke nacht in een metro station te moeten overnachten.

Je bent niet verplicht om muziek af te nemen. Je kan ook gewoon de radio aanzetten of internetradio te activeren.

Schrijnend hoe bepaalde mensen zo gebrainwasht zijn door de marketingafdeling van een bedrijf.

Die zin mag je even verduidelijken met betrekking tot dit onderwerp, want ik begrijp daar niets van.

Bijdrager
    Niels

Als jullie jullie door honderden euro’s uit te geven een goed gevoel krijgen en jullie jullie een ‘echte fan’ voelen mij goed hoewel ik daar de zin absoluut niet van inzie.

Volgens mij heb je zelf ook een Mac aangeschaft (voor honderden euro’s)? Of heb je die ook illegaal verkregen?

Moderator
    unSOUND
    mvc op 20 september 2012

Dames en heren, ik presenteer u: De drama-queen. :thumbsup:

mvc op 20 september 2012

Als jullie jullie door honderden euro’s uit te geven een goed gevoel krijgen.

Ten eerste kost Mountain Lion maar 16 euro, dus je hoeft niet te overdrijven. Ten tweede draai je de redenatie nu feitelijk om. Het gaat er niet om dat je een goed gevoel moet krijgen van eerlijk gedrag, het gaat erom dat je een slecht gevoel zou horen te krijgen van oneerlijk gedrag. En dat stukje opvoeding is men de laatste tijd kwijtgeraakt.

Bijdrager
    mvc

Ik heb het dan niet over echt tastbaar apparatuur zoals een macbook die niemand met gezond verstand op de zwarte markt zou kopen maar over muziek/software/films.

Moderator
    unSOUND

Ik ook.

Bijdrager
    MBPuser

Moet..niet…reageren..niet..:grin:

WTF man hahaha wat een overdreven reacties hier. Het gaat over een programmaatje downloaden jeezes, jullie doen net of het een kinderlokker is:lol:

Moderator
    unSOUND

Die kunnen nog als excuus gebruiken dat het een aandoening is waar ze niet zelf voor hebben gekozen… :innocent:

Het gaat mij niet om de hoeveelheid geld, maar om het principe.

Bijdrager
    MBPuser

Dat is een wel heel mooie omschrijving voor een type mens wat je eigenlijk gewoon standrechtelijk moet executeren op het moment dat ie zelfs maar aan Kinder Bueno durft te denken..

Principes, principes, misschien doet die gozer wel beter in z’n leven dan wij allemaal bij elkaar.. Over wat praat je dan nog eigenlijk ja toch, een dom programmaatje piraten.:wink:

Bijdrager
    mvc

Ten eerste heb ik reeds gezegd dat 15 euro niet te veel is.
    Ten tweede drama queen is iemand die hysterisch reageert op kleine incidenten zoals deze dus ik denk dat eerder jij over die term valt, ik probeer enkelijk duidelijk te maken wat legaal downloaden niet en wel voor mij betekent.
    Ten derde is het voor mij en een groot deel van de wereldbevolking veel belangrijker om geld uit sparen dan me zorgen te maken over de producenten.

Moderator
    unSOUND
    MBPuser op 20 september 2012

Principes, principes, misschien doet die gozer wel beter in z’n leven dan wij allemaal bij elkaar…

Die kans ik vrij klein, het zijn namelijk tegenovergestelde ethieken…

Bovendien geeft juist die lage prijs al aan hoe er geredeneerd wordt. Zelfs voor een hele kleine uitgave ( oftewel een hele kleine persoonlijke opgave ) is de stap naar een oneerlijke oplossing al makkelijk gemaakt. Dat geeft dus al aan dat diegene dus bereid is maar weinig moeite te doen. En daar kun je dus een stukje persoonlijkheid aan inschatten.

Moderator
    unSOUND
    mvc op 20 september 2012

Ten tweede drama queen is iemand die hysterisch reageert op kleine incidenten zoals deze.

Dus een aanschaf van 15,99 ontlopen omdat je anders binnen no-time in het metrostation moet slapen vind jij geen hysterische reactie ?

mvc op 20 september 2012

Ten derde is het voor mij en een groot deel van de wereldbevolking veel belangrijker om geld uit sparen dan me zorgen te maken over de producenten.

Geld uitsparen doe je door dingen niet te doen, of andere dingen er voor op willen geven. Oftewel: je kunt ook kiezen om Mountain Lion NIET te willen hebben.

Bijdrager
    mvc

niet kopen is gelijk aan niet doen, toch?

Moderator
    unSOUND

Nee, want dat is wel doen, maar de gevolgen niet willen accepteren.

Bijdrager
    mvc

Man, dat van dat metro station was gewoon een extreem voorbeeld om duidelijk te maken dat ik het financieel niet aankan om alle muziek die ik wil beluisteren aan te schaffen.

Bijdrager
    mvc

Welke gevolgen? ‘Een slecht gevoel’?

Moderator
    unSOUND

De gevolgen dat als je iets wilt hebben wat iets kost, je dat dan ook iets hoort te kosten. En hoe je die kosten ophoest, DAT is keuzes maken. Maar de kosten ontlopen is geen opgave, dwingt je niet tot keuzes maken, en leert je dus ook niet prioriteiten te stellen.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 36)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.