11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    jesper211232

mountain lion 2de keer downloaden.

hallo,

ik zou graag Ml voor de 2de keer downloaden op me mac, ik heb hem er nu al opstaan (gratis) doordat ik de imac in die gratis ML periode heb gekocht.
    Nu zou ik hem als het kan nog een keer downloaden omdat:
    ik dat ik heb dan op een USB wil zetten wat de eerste keer mislukte omdat ik de imac toen 1 of 2 dagen had, dus wil ik het nog een keer proberen.
    maar als ik naar de appstore ga zecht ie dat ik hem moet kopen voor 15,99 terwijl ik hem al heb, hoe kan dat?, en dat ben ik dus niet van plan!

Bijdrager
    MBPuser

Volgens mij is een pre-installed ML licensie verbonden met je hardware en niet met je Apple i.d..

Bijdrager
    jesper211232

hij was nie voor geïnstalleerd, ik had eerst Lion.
    maar door een (gratis) code die ik van apple kreeg door dat in te vullen kon ik het installeren.

Bijdrager
    MBPuser

Ik denk dat je ML licensie tóch aan je hardware is gekoppeld dan. Wat moest je allemaal opgeven voor die gratis versie, toevallig je serienummer ofzo?

Bijdrager
    Yggdrasil

Inderdaad MBPuser, ik heb voor mijn zusje het serienummer moeten ingeven voor haar MacBook Air om aanspraak te kunnen maken op een gratis update naar ML. Het is dus wel degelijk aan de hardware gekoppeld.

Je kon op voorhand wel instellen voor hoeveel apparaten je de gratis update wenste te gebruiken. Maar heb je dat niet gedaan, dan heb je gewoon maar één keer recht op een gratis kopie.

Inactief
    Anoniem
    jesper211232 op 02 september 2012

maar als ik naar de appstore ga zecht ie dat ik hem moet kopen voor 15,99 terwijl ik hem al heb, hoe kan dat?, en dat ben ik dus niet van plan!

Tja, je het ML niet gekocht (kwam met je iMac, maar een paar weken later). Dus je hebt geen mogelijkheid om het opnieuw te downloaden. Als je zus ook ML wil hebben, moet ze daar gewoon voor betalen, net als iedereen. Simpel.

Bijdrager
    Beech

Ik heb ook een gratis code gehad, en heb ML al 2x gedownload, geen probleem (op twee verschillende Mac’s). Gewoon inloggen in de AppStore.

Bijdrager
    SunKeeper

Ook vreemd, Lion werkt hier nog prima. Vreemd dat die bij jou verlopen is.:sarcastic:

Wat een moeilijk gedoe. Als je €15,99 te duur vindt, draai je maar geen Mountain Lion.:neutral: Daarnaast heb je helemaal geen stick nodig, enkel maar een Mac App Store.

Bijdrager
    @Mathijss95

Als je een code hebt gehad dan kun je deze eenmalig gebruiken door in te wisselen. Ingewisseld en je hebt Mountain Lion aan je account gekoppeld dan is het simpel: je kunt het op een en hetzelfde apparaat zoveel downloaden als je wil en alle apparaten die aan jou apple id zijn gekoppeld. Zomheb ik dat ook gedaan. (Komt nog wel iets bij kijken om op cd te zetten.) eenmaal gedownload de installatie afbreken he;)

Bijdrager
    SunKeeper

Het wordt steeds mooier.

Nu kan Mountain Lion zelfs al op een CD van 700MB.:grin: Houdt toch alsjeblieft op met die onzin!

Bijdrager
    Beech

Of op een USb-stick, heb ik gedaan. Maar het is eigenlijk onzin, het duurt uren en je kunt ML gewoon downloaden. Als je nu 10x de installatie moet doen, dan is het efficiënt. Maar voor 2x installeren loont het de moeite niet.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.