8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Svartvatten

Mountain Lion 10.8: KPN Backup online werkt niet meer na upgrade

Download en installatie ging goed maar nu werkt KPN Backup online niet meer. Had juist na het gedoe met KPN (bij hun werkte het enkele maanden niet goed) de nieuwste versie geinstalleerd (KPNBackupOnline Version 12.1.0.12178) en opnieuw begonnen 600 Gb veilig buiten de deur te backuppen, kan ik weer uren met KPN aan de bel gaan hangen om de boel weer opnieuw te installeren.

Had beter even kunnen wachten met Upgrade naar Mountain

Bijdrager
    SunKeeper

Maar natuurlijk heb je een kopie van Lion gemaakt, en kun je die zo terugzetten.:wink:

Gelukkig maar.

Bijdrager
    Svartvatten

Nou ja, hmmm, heb daar geen ervaring mee.

Time machine staat aan en daar zie ik mappen als Systeem, Resourses, Programma’s, Bibliotheek etc.

Kan je die gewoon terug zetten? Hoe werkt dat?

Bijdrager
    SunKeeper

Indien je al een backup hebt gemaakt in Mountain Lion, kun je Time Machine niet meer gebruiken om terug te zetten in Lion.

Dus helaas moet je het toch met de KPN oplossen, hele Mac opnieuw installeren en handmatig alle data terugzetten is geen manier die ik je kan aanraden. Plus dat je dan ook je huidige Time Machine-backup kwijt bent.:ftim:

Think first, then do actions second…

Bijdrager
    fred44nl

maar je kunt toch Lion opnieuw installeren en dan de data en instellingen terughalen van TimeMachine.

Bijdrager
    Svartvatten

Dank voor de reacties.
    Lion opnieuw installeren gaat niet In de AppStore klik bij aankopen op Lion en krijg de boodschap: “U kunt deze versie van Mac OS X niet bijwerken, omdat er een nieuwere versie is ge├»nstalleerd.”

Verder werkt alles normaal, beter morgen maar even KPN bellen en het hen laten oplossen.
    Time machine geprobeert, zal inderdaad niet lukken.
    a / de upgrade was om 21.30 uur klaar, Timemachine draait elk uur en ik kom er nu achter.
    b / Als ik in Timemachine de map bibliotheek in een backup van vanmiddag aanklik verschijnt er een lege map met de naam “Naam’. Lijkt me niet zoals bedoeld.

Bijdrager
    Svartvatten

Probleem 1 opgelost: KPN Backup-online uninstallen en opnieuw installeren, werkt weer (maar begint helaas weer opnieuw). Had 80 GB van de 600 GB overgepompt, dus dat gaat weer even duren.

Nu merk ik dat twee dingen niet goed werken.
    A / Klok: stond op tijdzone in west kust van USA en kon niet automatisch worden ingesteld op je locatie. Na veel gehannes en herstart (echt uitzetten) gelukt om klok op juiste locale tijd te krijgen. Dat was bij vorige upgrades beter geregeld door Apple.

B / Zoom functie met Ctrl + scrollen over muis werkt niet meer. Dat gaan we nog uitvinden hoe dat weer gaat werken.

Bijdrager
    Svartvatten

B ook opgelost; ga naar Systeemvoorkeuren / Toegankelijkheid en zet een vinkje bij ‘Gebruik scrolbeweging met speciale toets om te zoomen:” en kies bv. Control toets.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.