20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Bijdrager
    wouter57

Mountail-Lion en Backup(Lion)

Bij het installeren van Mountain Lion via een sticky (geleerd via Onemorething) heb ik via schijfhulpprogramma mijn schijf leeg gemaakt.Dus heb ik een schone installatie.Op mijn nog steeds aangesloten externe HD staat nog een backup van Lion. Nadat de installatie van Mountain Lion geheel voltooid was ben ik hem verder gaan aanpassen naar mijn behoefte en ben gaan downloaden via nieuwsgroepen. Wat schept mijn verbazing. Rar bestanden kon ik openen met diverse programma,s zoals Unrarx en Stuffitexpander. Daarna de film geopend et voila met VLC. Nou beste forumleden,deze programma,s stonden helemaal NIET op mijn iMac wel op de externe HD. Maar om een programma te kunnen gebruiken moet ie toch op de iMac geïnstalleerd zijn of ben ik nou gek ?

Bijdrager
    computer space

De beste applicaties, waar alles keurig in the .app map (pakket) zit kunnen overal staan. De ellende begint meestal met installers die beheerdersrechten willen om allemaal hulpjes en drm-achtige rommel te verstoppen in de systeemmappen.
    Alles wat je met drag-n-drop installeert, kan overal staan. Dit zijn de ideale apps volgens het oorspronkelijke OSX boekje.

Bijdrager
    LighScan

Een programma hoeft niet noodzakelijk geïnstalleerd zijn in /Applications, de meeste kan je openen vanaf eenders welke locatie.
    [s]Daarentegen is het wel raar dat een nieuw OS-installatie plots weet met welke programma’s hij die (voor hem normaal) onbekende extensies moet openen.[/s]

Ben je zeker dat het een schone installatie is, en je hem niet per ongeluk op je externe usb-drive hebt geïnstalleerd?

Bijdrager
    SunKeeper

Je moet kiezen waar je Mountain Lion installeert vooraf aan de installatie.

Mocht het dus de verkeerde schijf zijn, is dat puur PEBKAC.

Bijdrager
    wouter57

Bijdrager
    wouter57

Bijdrager
    wouter57

Wat is dat nu weer.

Bijdrager
    wouter57

Bijdrager
    wouter57

Bijdrager
    wouter57
    Bijdrager
    SunKeeper

Fijn dat je de upload-functie eens grondig test.:thumbsup:

Bijdrager
    wouter57

.

Bijdrager
    wouter57
    Bijdrager
    jesper211232

zoek eens in spotlight of ze daar staan zonder de externe HDD angelsoten

Bijdrager
    wouter57

Bij spotlight geeft ie aan bij VLC zoeken op het web idem bij unrarx of zoek in wikipedia.

Bijdrager
    computer space
    LighScan op 01 augustus 2012

Daarentegen is het wel raar dat een nieuw OS-installatie plots weet met welke programma\’s hij die (voor hem normaal) onbekende extensies moet openen.

Nee hoor, OSX en MacOS bost al sinds jaar en dag (ook de OS en voor OSX) de hele schijf door naar applicaties die extensie x kunnen openen. Maakt niet uit waar het staat, desnoods op een netwerkschijf of op de gekoppelde iMac van je buurman.

Bijdrager
    computer space
    wouter57 op 01 augustus 2012

Bij spotlight geeft ie aan bij VLC zoeken op het web idem bij unrarx of zoek in wikipedia.

Zin van de week!
    Wat staat hier?

Bijdrager
    wouter57

Oke opnieuw dan.

Zonder mijn MyBook kan spotlight geen vlc en unrarx vinden maar met mijn MyBook aangesloten zegt spotlight dat het in mijn programma staat. (volume/waltervandoren/programma/MyBook.

Bijdrager
    computer space

Dan staat het dus NIET in je programma map, maar op de MyBook. Waarschijnlijk heet die waltervandoren.
    En aangezien Unix/Linux maar 1 root heeft (en dus geen C: D: E: schijf etc.) staan alle niet opstartschijven met een symbolische link onder /volumes/ (soort alias)

Bijdrager
    wouter57

En daar gaat ie weer. Open ik een nzb bestand kan ik hem openen met NNTPGRAP en terwijl ik die nog niet heb gedownload. Hij plukt gewoon een programma uit mijn back-up. Wel handig eigenlijk.

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.