13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    MvdM

Motion knalt er uit bij opstarten

Iedere keer als ik Motion 2 opstart loopt hij na het beginscherm vast. Ik kan aanklikken of ik een template wil gebruiken of niet en daarna crasht de applicatie. Alles al meerdere keren weggegooid en opnieuw geinstalleerd, maar het helpt niet.

Bijdrager
    So Klear

Ik heb hetzelfde probleem, t is allemaal begonnen toen ik ik de Universal Update had gebruikt bij het installeren van Motion.

Bijdrager
    MvdM

Die heb ik er niet eens overheen gezet. Ik heb wel al Final Cut Pro 5 eerst los geinstalleerd, loopt trouwens goed op m’n Mac Pro, zelfs zonder update. Op me PowerMac deed Motion het wel.

Bijdrager
    acb

heb je motion op een intel mac geinstalleerd?

Bijdrager
    MvdM

Ja, het is op een Intel Mac. Ik heb het ook al geprobeerd onder een andere gebruiker, zelfde resultaat.

Bijdrager
    acb

Dan is die versie niet geschikt voor een intel mac, deze zal alleen werken op een ppc machine. Je hebt de universal binary versie nodig, een update kan je kopen via mac.com of je kan je fcp dvd’s crossgraden bij apple…

helaas ondersteund rosetta de fcp software niet….

Bijdrager
    MvdM

Raar, FCP draait wel als een trein.

Bijdrager
    acb

Klopt, en toch is het zo, believe me!:wink:

Bijdrager
    MacBlade

Dus apple ondersteunt hun eigen software niet met Rosetta..

Dat kun je niet menen.

Bijdrager
    acb
    ”MacBlade”

Dus apple ondersteunt hun eigen software niet met Rosetta..

Dat kun je niet menen.

Een quote van de Apple site:

The Universal truth

Most of the applications that come on your Intel-based Mac are Universal applications, designed for screaming performance with the Intel Core Duo. That includes Mac OS X, iLife ’06, Safari and Mail. Most existing applications will continue to run, thanks to Rosetta. Pro applications from Apple — including Final Cut Pro, Motion, Soundtrack Pro, DVD Studio Pro, Aperture, Logic Pro, Logic Express, Shake and Final Cut Express — are not supported by Rosetta.

Of lees ik het nou verkeerd?:wink:

Bijdrager
    MacBlade

Kan ik ergens een update kopen of ben ik nu verplicht het hele studio pakket aan te schaffen.

Bijdrager
    reposte
    ”MacBlade”

Kan ik ergens een update kopen of ben ik nu verplicht het hele studio pakket aan te schaffen.

Je kunt zogenoemd: ‘Cross-graden”. Je stuurt je originele DVD’s naar Apple, en je krijgt dezelfde software, maar dan Universal teruggestuurd. Hier een link.

Bijdrager
    MacBlade

Die kende ik al maar daar kom ik niet voor in aanmerking.
    DVD StudioPro 2 en Motion 1 zitten niet in het program.
    Weer een fijne truc van Apple. Ik ben ben dus verplicht een nieuw Studio pakket te kopen terwijl dat voor mij toch overkill is.
    Final Cut Express heb ik al wel native intell

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.