20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Bijdrager
    renn

MOTION is uit

Bijdrager
    Oupro

Op de Nederlandse site vinden ze de iPod nog steeds mooier. http://www.apple.nl

Maar ook hier staat hij al in de store.

Bijdrager
    Webbiker

Ik heb op internet een stream gezien van een demo van Motion, nu ben ik niet echt een video expert, maar het gemak waarmee beelden in Motion verfraaid werden met graphics, tekst en filters is geweldig!!

En het leek nog heel erg simpel ook… Ik heb een keer Adobe After Effects opengetrokken en van schrik meteen weer afgesloten :?

Zooo, moet je wel ff bij de specs kijken… Mac OS 10.3.5 or later…

Bijdrager
    Freek.
    ”Sybke”

Zooo, moet je wel ff bij de specs kijken… Mac OS 10.3.5 or later…

Ehhh… ‘regeren is vooruitzien’ (Quote van de dag?:wink: )

Bijdrager
    iNick
    ”Sybke”

Ik heb op internet een stream gezien van een demo van Motion

Waar? Nicky ook zien!

Bijdrager
    Webbiker
    ”iNick”
    ”Sybke”

Ik heb op internet een stream gezien van een demo van Motion

Waar? Nicky ook zien!

mmm, volgens mij heb ik de link van de stream hier gevonden… ff zoeken dus..
    en gevonden: video demo motion

Zou er ergens een demo te downloaden zijn, ik zou weleens willen weten of deze app op mijn iMac G4 wil draaien… Volgens mij niet namelijk aangezien ik Mhz-en en Ram te kort kom… :(

Bijdrager
    i3enhur

Ben erg benieuwd naar de uitgebreide functies van Motion, was niet echt onder de indruk van de demo tijdens de NAB…vond het een echt standaard-iedereen-kan-nu-titels-en-ooh-wat-mooi-graphics-maken verhaal…

Wat ik wil weten is of ik bijvoorbeeld mn plug-ins van After effects kan laden (Kan in FCP ook, dus dat zal wel). In hoeverre is Motion ‘realtime’ zoals men laat zien? Zit er een goeie motiontracker in? Hoe is de keyer? Hoe flexibel zijn die prefab animaties? *Brr*

Zou graag eerst een trial zien en gebruiken voordat ik het koop, wat ik wel overweeg als het me bevalt…simpelweg omdat het naadloos met FCP HD werkt….

Bijdrager
    ivan.roos
    ”[3enhur”

Ben erg benieuwd naar de uitgebreide functies van Motion, was niet echt onder de indruk van de demo tijdens de NAB…vond het een echt standaard-iedereen-kan-nu-titels-en-ooh-wat-mooi-graphics-maken verhaal…

Wat ik wil weten is of ik bijvoorbeeld mn plug-ins van After effects kan laden (Kan in FCP ook, dus dat zal wel). In hoeverre is Motion ‘realtime’ zoals men laat zien? Zit er een goeie motiontracker in? Hoe is de keyer? Hoe flexibel zijn die prefab animaties? *Brr*

Zou graag eerst een trial zien en gebruiken voordat ik het koop, wat ik wel overweeg als het me bevalt…simpelweg omdat het naadloos met FCP HD werkt….

JIJ MOET MINIMAAL 2GB GEHEUGEN HEBBEN ON REAL-TIME EFFECTS TE KUNNEN KRIJGEN…
    DUS VOOR MIJ WORDT HET SPARENTIJD! :wink:

Bijdrager
    i3enhur
    ”ivan.roos”

JIJ MOET MINIMAAL 2GB GEHEUGEN HEBBEN ON REAL-TIME EFFECTS TE KUNNEN KRIJGEN…
    DUS VOOR MIJ WORDT HET SPARENTIJD! :wink:

[size=7:fa7a60bfc2]*sst niet zo schreeuwen joh*[/size:fa7a60bfc2] :innocent:

Er zullen vast ook nog wel meerdere addertjes onder het gras zitten wat die real-time betreft…Vond de zgn. realtime van FCP 4.0 toen ie werd gepresenteerd ook tegenvallen…want dat was DV gebaseerd…

En wat mijn RAM betreft…1.25 GB …dat is snel aangevuld. :lol:

Bijdrager
    i3enhur

Verplaatst….hoort dit niet in Video thuis?

Bijdrager
    zakalwe

Motion maakt gebruik van de ImageUnits uit MacOS X 10.4…
    Dit zijn filters die geaccelereerd worden door je grafische kaart (op de Apple site staat een lijstje welke ondersteund worden).

Dus nu wordt het belangrijker om ook naar je grafische kaart te kijken bij de aanschaf van een nieuwe machine.

ImageUnits zijn straks in Tiger beschikbaar voor alle ontwikkelaars, dus wellicht zien we meer gebruik van de videokaart door programma’s van derden.
    Of een iMovie met Motion filters;)

Verder zijn de filters in Motion bijna volledig scriptable….

Bijdrager
    zakalwe
    ”[3enhur”

Vergeet niet dat Apple ook Shake in huis heeft, wellicht schuift men wat features door…:D

Bijdrager
    Stof
    ”[3enhur”

Verplaatst….hoort dit niet in Video thuis?

Daar hoort ie zeker:) . Blijkbaar een foutje bij het verplaatsen, nu alsnog goed gezet.

Thanks.

Bijdrager
    i3enhur
    ”zakalwe”

Motion maakt gebruik van de ImageUnits uit MacOS X 10.4…
    Dit zijn filters die geaccelereerd worden door je grafische kaart (op de Apple site staat een lijstje welke ondersteund worden).

Dus nu wordt het belangrijker om ook naar je grafische kaart te kijken bij de aanschaf van een nieuwe machine.

ImageUnits zijn straks in Tiger beschikbaar voor alle ontwikkelaars, dus wellicht zien we meer gebruik van de videokaart door programma’s van derden.
    Of een iMovie met Motion filters;)

Verder zijn de filters in Motion bijna volledig scriptable….

Leuk..die acceleratie, maar hoe zit dat met bijvoorbeel uncompressed materiaal? :innocent:
    Enneuh…zijn dat de filters die ik wil? Ik bedoel…ik zag hele enge twirls enzo…voor kleurcorrectie geloof ik het allemaal wel…Ben namelijk niet zo stuk van de colorkeyer die in FCP zit..om maar wat te noemen…De keyframing ‘voelt’ ook niet lekker…In After Effects duurde het jaren voordat de vectorpaint een beetje ok is…en dan nog wordt je gefopt…hoe zit dat in Motion?

”zakalwe”

Vergeet niet dat Apple ook Shake in huis heeft, wellicht schuift men wat features door…:D

Shake is wel een heel ander compositing-koekje dan Motion denk ik hoor…:) Shake is meer object georiĆ«nteerd…daarin moet je echt weten waar je mee bezig bent…Motion kwam in de presentatie wat…eehm…hoe zal ik het netjes zeggen…’simpel’ over.

Begrijp me niet verkeerd: Ik zou niets liever willen dan een pakket aanschaffen wat naadloos met FCP werkt….nooit meer mn timelines en timing uitschrijven…gewoon, exporteren met markers…zoals het hoort! Ben gewoon heel erg nieuwsgierig! :lol:

Bijdrager
    Outragemac

volgens lafcpug.org draait Motion wel op een G4, minimaal 867 Mhz, 2 Gig RAM en vrijwel uitsluitend/of sterk aanbevolen (word ik niet helemaal wijs uit) met een ATi Radeon 9800

Bijdrager
    junkiesxl

Uitgebreide test van motion door Peter Wiggins

http://www.creativecow.net/show.php?page=/articles/wiggins_peter/motion_rev/index.html

Motion komt er goed uit

Bijdrager
    i3enhur

Thanx! Ik ga het zo eens lezen!

Bijdrager
    zakalwe

Nadelen zijn dus onder andere:

– je moet over een recente videokaart beschikken, anders werkt het niet.
    – intern werkt Motion nog op 8 bit per kleur (After Effects tegenwoordig op 16-bit ?)
    – geen 3d

Bijdrager
    i3enhur

@ zakalwe: klopt….

Ook van die 16 Bit….

Bijdrager
    pandora

Tja geen 3d, daarvoor moet je echt bij AE zijn. maar ja dan ben je ook weer 400 eur meer kwijt. bovendien ben je ook uuren zoet met plaatsen van keyframes… Tevens werd ik een beetje ziek van al die filters, omdat je geen directe controle hebt over wat er gebeurt. kreeg meer de indruk dat het “op hoop van zegen”is met al die filters.

van wat ik heb gezien van Motion is de controle die je hebt over behaviours en particles erg indrukwekkend… Alleen bummer dat ik moet wachten tot over 3 weken om mijn tanden hierin te zetten:(

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.