11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    joke_name

Motion 3d text in scherm voorbij rijden

Ik ben bezig met het monteren van een filmpje voor een vriend van mij.
    Het moment dus om dingen uit te testen.

Nu heeft hij een shot gedraaid uit een auto die uitkijkt op een heuveltje.
    Nu wil ik graag een text op het heuveltje projecteren en dat de auto er als het waren voorbij rijd.

De tekst maken is niet zo moeilijk maar hoe zorg ik ervoor dat de tekst niet mee beweegt met het beeld maar dat je er eigenlijk voorbij rijd.

Bijdrager
    jochem75

Volgens mij is het mogelijk om een ankerpunt in de video vast te leggen.

Bijdrager
    Tuowe

Lukt dat niet met de filters analyze motion en match move?

Bijdrager
    joke_name

@Tuowe.

het lukt bijna.

Nu gaat text mee met het heuveltje, maar hij moet dus blijven staan en dat lukt niet met analyze motion helaas maar het moet toch lukken…..

Bijdrager
    Tuowe

Oh, ik dacht dat je de teksten op het heuveltje wou hebben, verkeerd begrepen:)

Dan weet ik het ook niet… Misschien handmatig dmv keyframes de positions, scale etc aanpassen? Misschien dat iemand anders het weet…

Bijdrager
    joke_name

@touwe.

Heb het nu geprobeerd dat hij mee moved op het heuvel maar dan gaat hij als nog heen en weer en blijft hij niet straight maar gaat de hele tijd heen en weer op het heuveltje met analyze motion.
    Dus hoe kan ik dat makkelijk oplossen.

Moderator
    Mac Daddy

Misschien dat een screenshot/voorbeeldfilmpje dit wat duidelijker maakt.
    Je moet in ieder geval de beweging analyseren, dus analyse motion is hier wel van belang. Wil je het enkel in het juiste perspectief hebben staan, dan moet je de tekst 3D maken en gelijk zetten met de perspectivische lijnen.

Bijdrager
    joke_name

kijk:

Dit is het probleem:

Je kan ze punt voor punt veranderen, maar omdat het beeld nog al redelijk onstabiel is ook na stabilisatie.. Wordt het niet mooi. Dus hoe zou je dan mooi kunnen doen.

Moderator
    Mac Daddy

Nu kan ik er nog niet veel uit opmaken, maar ik interpreteer het even zo. Dit is een shot vanuit een auto en je wilt dat die tekst voorbij schiet? Ik weet niet hoe Motion precies werkt. Ik werk met After effects, maar als het goed is, heeft die 3D tekst ook 3 assen toch? Je zal hem op (denk ik) de X-as gewoon van links naar rechts moeten animeren. Dus 2 keyframes met de position. Dan is het nog de truuk om dat net zo snel als het beeld te laten gaan. Als de timing klopt, dan zal je nog motion blur aan de tekst moeten geven, omdat alles in het beeld enorm beweegt. De vraag is dan of het dan nog leesbaar. Dit kan je weer oplossen door de tekst in te laten komen en even mee te laten gaan met de auto en dan weer uit beeld te laten vliegen.

Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is. Ik werk met After effects en weet hoe ik het daarin moet doen, maar denk dat Motion dit ook prima moet kunnen.

Bijdrager
    Tuowe

Volgens mij moet het inderdaad zoals MacDaddy zegt.. En dat kan zeker ook in Motion. Alleen als je al zegt dat het beeld van de heuvel erg schokkerig is, dan is het wel lastiger en beweegt het inderdaad veel. Oplossing zou zijn om het opnieuw te filmen, zonder schokken..
    Zet sowieso inderdaad Motion Blur aan (vind je onder het kopje Render, helemaal onderaan).

Daarnaast, kan je niet bij die analyse motion de keyframes veranderen in de keyframe editor? Dan kan je de beweging soepeler maken..

Bijdrager
    lord anubis

Joke_name

Bedoel je tekst net zoals in Fringe of met die auto reclame?

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.