11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    OMT-fan

morseseinen op G4???

Sinds enkele dagen krijg ik op zeer onregelmatige momenten een soort “morse-geluiden” op mijn mac.
    Het is zeer onregelmatig en lijkt nog het meest op de geluiden van een oude seinsleutel (morse). Voor de meeste mensen is dit natuurlijk iets uit de oudheid, maar anders omschrijven kan ik het niet.

Het duurt vaak maar 2 a 3 sec. en er lijkt verder niets aan de hand.
    Ik heb ADSL en sta dus wel 24/24 uur aan.

Wie herkent iets????

Bijdrager
    Oupro

Lijkt me eerlijk gezegd niet iets wat met ADSL te maken heeft. Ik zit eerder aan een of andere tik in de harde schijf of cd-speler te denken. Of is het iets wat uit een speaker van de computer vandaan komt?

Bijdrager
    evo

Zoiets heb ik ook ooit gehad met mijn.. HD.

Dus backuppen die handel nu het nog kan;)

evo

Bijdrager
    Oupro

Inderdaad best kans dat je HD op springen staat. Controleer zo snel mogelijk of dat het de HD is. Zo ja, dan zo snel mogelijk een tweede schijf erbij halen en de boel erop backuppen.

Bijdrager
    Shark-o

Buitenaardse wezens proberen contact met je te maken:P

Bijdrager
    Deskman

Als het je HD is (wat goed kan) dan heb je de voorbode van ‘the click of death’ te horen gekregen. Wat er dan precies aan de hand is durf ik ook niet te zegen. De oude IBM-deskstars die in de G4 450 zaten waren er bekend om. De HD heeft het bij mij ook een tijdlang gedaan, opnieuw geformatteerd en gecontroleerd. Leverde geen hardware-fouten op, maar wel steeds schrijffouten. Toen was het vertrouwen dusdanig gezakt dat ik ‘m aan de kant heb gegooid en uiteindelijk weggegeven.

Het is niet duidelijk wat het precies is dat het probleem veroorzaakt en ik geloof dat het getik ook niet altijd dezelfde oorzaak heeft. Lkker vaag dus, maar neem in ieder geval je voorzorgsmaatregelen.

Bijdrager
    OMT-fan

HD 80 Gb is zo oud als mijn Mac (april 2000).
    Toen ik via de cd van Diskwarrior 3.02 opgestart had om de hardware te testen kreeg ik ook dat geluid, wil dat zeggen dat het niet aan mijn HD kan liggen??
    Verder valt het op dat als ik een hardwaretest doe met DW 3.02 dat dit binnen 1 sec. klaar is (logisch???) en ik krijg onderstaande bevestiging. (waarom zo’n gek tijdstip???)

Starting new test on…
    Device: ST380021A
    Serial Number: 3HV0QSN1
    Type: ATA Device (Master)
    When: Mon Aug 9 05:35:31 PDT 2004

This hard drive’s built-in S.M.A.R.T. diagnostics indicate the drive is functioning normally.

Test complete

Ik ga nu kijken of als ik via mijn 2e HD (ook 80 Gb) opstart, of het dan weg is.

Bijdrager
    cliffhanger

Kan het je mobieltje zijn dat stoort op je luidsprekers? Ik had zelf ook af en toe zo’n vreemd geluid en na lang zoeken kwam ik erachter dat het m’n telefoon was. Een nieuwe mobiele telefoon, die ik veel later kocht deed het ook en het gebeurde zowel op m’n G4 als op m’n latere G5.

Overigens gaat de telefoon op het moment dat hij stoort niet over. Niemand aan de lijn.:?

Bijdrager
    Deskman
    ”cliffhanger”

Kan het je mobieltje zijn dat stoort op je luidsprekers? Ik had zelf ook af en toe zo’n vreemd geluid en na lang zoeken kwam ik erachter dat het m’n telefoon was. Een nieuwe mobiele telefoon, die ik veel later kocht deed het ook en het gebeurde zowel op m’n G4 als op m’n latere G5.

Overigens gaat de telefoon op het moment dat hij stoort niet over. Niemand aan de lijn.:?

Zou wat moois zijn… Kan inderdaad wel, maar dat geluid komt dan wel uit je speakers; geen mechanische geluiden dus…

Bijdrager
    Oupro

Inderdaad begin eerst goed met te luisteren waar het vandaan komt. Op basis daarvan kun je verder redeneren.

Moderator
    Strifer

even op een zijweg:

een gsm hoeft niet over te gaan om geluiden via apparaten te produceren, een gsm onderhoudt namelijk ook contact met het netwerk (‘je bereik’ bijvoorbeeld).

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.