30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 51)
  • Q:
    Bijdrager
    roblovemac

morgen mactablets

wou dit even met jullie delen
    http://9to5mac.com/apple-tablet-announcement

Bijdrager
    Lesliedec

ik snap niet wat de mensen nu zo geweldig vinden aan een tablet…wat kun je er in godsnaam mee doen? beetje surfen? Neem dan een iPhone voor extreme mobility of een kleine laptop met een degelijk toetsenbord om ook nog snel eens een mailtje te kunnen typen…hiervoor is de MacBook Air dan weer ideaal…

ik zit er helemaal niet op te wachten, dus hoeft er voor mij ook niet te komen…;-)

Bijdrager
    Dr. Maddox

Ik snap niet wat mensen er niet zo geweldig aan vinden..

Bijdrager
    Lesliedec

you want like a list?

– geen toetsenbord = geen effectieve/snelle data input
    – grootte van zo’n spul = grootte van een MacBook Air of Netbook
    – prestaties ervan zijn waarschijnlijk minder dan die van notebooks
    – games? der is een limiet op wat je kan doen voor leuks met motion sensors
    – muziek? ’s werelds grootste iPod Touch?

kortom…ik kan geen enkele meerwaarde verzinnen t.o.v de huidige netbooks of ultraportables

Bijdrager
    Dr. Maddox

Ik begrijp je punten wel, wil niet zeggen dat het voor mij argumenten zijn. Daarbij is het behoorlijk natte vinger werk wat er in je lijstje staat. Je geeft zelf al het beste voorbeeld door een tablet elke keer met of een macbook air, of een iphone/ipod touch te vergelijken. Zonder dat je het door hebt geef je al aan dat dit een crossover zou kunnen zijn en daarmee een aanvulling van het gat dat tussen de macbook air en de iphone zit. Laat dat nu JUIST een gemis voor mij zijn…

Nu maar hopen dat ze begrijpen bij Apple dat de prijs ook “compact” moet zijn.. Als ze het een beetje slim aanpakken, maken ze er een prachtige dock bij zodat je meteen een multimedia systeem hebt met groot touch display en hopelijk remote functies op blutooth, infrarood en radiofrequentie zodat op de bank alle apparaten samenwerken als een groot centrum voor al je Apple (en andere multimedia) producten. De remote App zou nog eens een veel grotere rol kunnen spelen dan dat het nu doet.

Bijdrager
    roblovemac

ik denk dat wij dan op de zelfde lijn zitten.
    :wink:

Moderator
    Night

Apple kennende zal het vast weer een break-through gadget worden.

Mijn portemonee kennende…. zal het wel deze tablet worden;)

Bijdrager
    bhaenraets

Ik ga helemaal met Dr. Maddox mee! Daarnaast moet worden aangetekend dat deze tablet een stap op de evolutionaire ladder is. Het is misschien een niet zo nuttig tussenresultaat, maar wel een stap voorwaarts. Bij wijze van vergelijking: wie heeft er ooit WAP gebruikt? (Herinnert u zich deze nog nog nog…) Niemand. Maar de stap was wel noodzakelijk om tot mobiel internet te komen, en dus nuttig.

Bijdrager
    1984
    ”Lesliedec”

you want like a list?

– grootte van zo’n spul = grootte van een MacBook Air of Netbook
    – prestaties ervan zijn waarschijnlijk minder dan die van notebooks
    – games? der is een limiet op wat je kan doen voor leuks met motion sensors
    – muziek? ’s werelds grootste iPod Touch?

kortom…ik kan geen enkele meerwaarde verzinnen t.o.v de huidige netbooks of ultraportables

Dat lijkt veel,op de Eee Top van Asus:o

Bijdrager
    roblovemac

dit zou inderdaad serieus gaaf zijn
    Ik ben zeer benieuwd naar morgen. Mocht hij komen dan staat waarschijnlijk iedereen op zijn kop.

verder off topic
    weet iemand ongeveer wanneer de nieuwe podcast komt van OMT?

Bijdrager
    mr_ootez

Hij ziet er toch wel gaaf uit 8)

Bijdrager
    McShamus

Eens met Dr. Maddox. Dat er hier mensen zijn die zo’n ding niet willen, betekent nog niet dat er geen markt voor is…. Ik heb het persoonlijk ook niet nodig, maar juich de komst van dit soort devices van harte toe.

Bijdrager
    KR1275

Ik ga binnenkort met vakantie. Dan is zo’n tablet heerlijk. Ik koop – vanwege de prijs – zo’n WIndows voor pakweg 300 euro. Dan hoef ik niet te janken als er wat mee gebeurt.

Bijdrager
    polansky

Ik vind zoiets enkel interessant als het gewoon Leopard en straks ook snowleopard kan draaien.
    Het is natuurlijk een pracht device als je hier gewoon je presentaties op kunt laten afspelen, of even snel (in mijn geval) wat foto’s kunt laten zien aan je klanten.

Als het ding er komt houdt Apple hopenlijk ook rekening met het feit dat een ‘netbook’ slechts een paar honderd euro kost en dat je dit ding niet voor 1200 of meer kunt verkopen.

Bijdrager
    Nikita

Als het tussen de iPhone / iPod touch en de MacBook moet komen, dan wordt de prijs ook daartussen. Dus in zo’n geval kan je rekenen op iets van 700 euro. Minstens. Want het heeft een *touchscreen* en 16 GB geheugen voor al je video’s en muziek! En games! (… voel het sarcasme)

Nouja, we zien wel. M’n gevoel zegt “no way”.

Bijdrager
    Dagaloni

Wat echt gaaf zo zijn is dat je hem kan aansluiten op je macbook(pro) of (i)Mac (mini, pro)! Dat zou geniaal zijn! Lekker voor photoshop, illistrator, etc.!! :D:D

Bijdrager
    Patrock

Haha je kunt ook gewoon Mac zeggen hoor, je hoeft niet het hele assortiment tussen haakjes te zetten:P Je bent wel de Air vergeten.

Bijdrager
    KR1275
    ”Patrock”

Haha je kunt ook gewoon Mac zeggen hoor, je hoeft niet het hele assortiment tussen haakjes te zetten:P Je bent wel de Air vergeten.

Bestaat die nog??

Bijdrager
    jeroentje

ondanks dat het waarschijnlijk niet gaat komen.. lijkt het me wel heeeeeel gaaf

Bijdrager
    Cloudsurfer
    ”Lesliedec”

you want like a list?

Ik kan anders aardig snel typen op mijn iPhone

Bijdrager
    sven-

Maar nooit 300 tekens per minuut, zoals ik met een beetje oefening op een toetsenbord haal. Sowieso heb je nooit profijt van toetscombinaties e.d.

Bijdrager
    Rub3n

Voor makelaars of hypotheek adviseurs (om maar even wat te noemen) is zo’n ding wel makkelijk.

Mijn ouders hadden zo’n hypotheek adviseur over de vloer. En zo’n tablet pc is wel handig voor zo’n gast. die leg je voor je op tafel en je kunt beide gewoon mee kijken. FF het scherm omdraaien alles werkt gewoon. En omdat een Mac OS X versie kunnen kiezen is ideaal natuurlijk.

Bijdrager
    Dr. Maddox
    ”Rub3n”

Voor makelaars of hypotheek adviseurs (om maar even wat te noemen) is zo’n ding wel makkelijk.

Mijn ouders hadden zo’n hypotheek adviseur over de vloer. En zo’n tablet pc is wel handig voor zo’n gast. die leg je voor je op tafel en je kunt beide gewoon mee kijken. FF het scherm omdraaien alles werkt gewoon. En omdat een Mac OS X versie kunnen kiezen is ideaal natuurlijk.

Inderdaad! Wat dacht je van een fotosessie waar je meteen op locatie je foto’s kan bekijken en bewerken. Dat kan natuurlijk ook op een latop maar zonder touchpad en toetsenbord lijkt mij ook wel fijn werken.

Bijdrager
    NickBook Pro

Ik zou het cool vinden als je er niet alleen met je vingers, maar ook met een pen/stylus op kan. Lijkt me ideaal. Mobiel tekeken! Een wacom Cintic en tabletmac in een.

I Believe! 8)

Bijdrager
    boriskiss

Ik zou het ook zeer handig vinden! Het zou fijn zijn als je er ook een externe computer op aan kan sluiten, zodat je het ook ALLEEN als tablet kan gebruiken. Ik overweeg namelijk een volgende aankoop: een wacom bamboo. Dat lijkt me veel fijner photoshoppen, als het een extern tablet kan zijn.

Bijdrager
    MacBoot

dan moeten er wel rubberen nopjes onder zodat hij niet gaat glijden
    daarnaast moet hij dan niet hoger zijn dan 5mm en een aflopende rand (a la MacBook Air)

Bijdrager
    boriskiss

Ja, of rubberen nopjes die afhaalbaar zijn ofzo.

Bijdrager
    hopje123

Hoe laat begint dat event?

Bijdrager
    Lesliedec

18u

Bijdrager
    boriskiss

Welk event????

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 51)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.