7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Zipdude

Mootools slider met cookies

Beste MacOSXers,

Ik ben nu bezig met een variant op de Mootools slider (linkje) en ik wil graag dat hij met een cookie onthoud waar de slider als laatste stond. Het vervelende is dat in dit script niets letterlijk weggeschreven. Zover ik begrijp komt dat uit de (step) regel 12. Ook het erin schrijven snap ik niet helemaal zie regel 16. Is hier iemand die het wel snapt?

Groeten, Maarten

Bijdrager
    Zipdude

Niemand een idee of dit mogelijk is of ben ik niet helemaal duidelijk?

Bijdrager
    freshface

Kijk in de docs van mootools, daar bestaat iets om cookies weg te schrijven.

Bijdrager
    Zipdude

ik heb nou handmatig een cookie laten zetten met:
    [code:1:e4cb0068de]var myCookie = Cookie.set(’test’, ‘3’, {domain:’zipdude.nl’});[/code:1:e4cb0068de]
    en laten ophalen met:
    [code:1:e4cb0068de]Cookie.get("test")[/code:1:e4cb0068de]
    wat er dan uitziet binnen het script als:
    [code:1:e4cb0068de]}).set(Cookie.get("test"));[/code:1:e4cb0068de]
    Werkend doet het nog steeds niet, ik heb het vermoeden dat het ligt aan het ophalen binnen een script maar wat doe ik fout?

Bijdrager
    scriptman

[code:1:f40b466ac9]Cookie.set(’test’, ‘3’, {duration: 30}); // 30 dagen[/code:1:f40b466ac9]

Ik zou ook een duration meegeven, anders blijft het cookie alleen tijdens je sessie bestaan

Bijdrager
    Zipdude

dankje, maar werken doet hij nog steeds niet. Wel even ingestopt voor het geval hij nog wil gaan werken…

Bijdrager
    WFG

Ben geen javascript expert, maar volgens mij vraag je eerst om de coockie die er dan (denk ik) nog niet is. Vervolgens maak je de coockie aan.

Maar is het niet zo dat coockie altijd blijven staan tot dat de user ze verwijdert. Dus zou je alleen maar hoeven te controleren of er een coockie is en anders 1 te zetten en deze vervolgens te updaten.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.