17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    macnick

Mooie headers maken in Photoshop

Hallo,

Ik heb in een blad van Web Designer gezien dat je hele mooie headers kunt maken in photoshop.
    Ik heb er echt helemaal geen verstand van, maar ik zou het wel willen leren.

Is dit echt extreem moeilijk, of valt dit best wel mee. Wat voor software is het beste en kun je beginnen?

M.v.g. Nick

Bijdrager
    kobekes

Om mooie headers te maken met Photoshop kan ik het softwarepakket Photoshop van harte aanbevelen.

:innocent:

Bijdrager
    Gates

Photoshop is best een ingewikkeld programma. Ik ben zelf een amateur-photoshopper, dus ik spreek uit ervaring. Het duurt even voordat je het doorhebt. Maar nu ik ermee uit de weg kan (wat nog steeds zeer weinig is vergeleken met de pro’s), ben ik er wel blij mee en er valt ook iets uit te halen. Ik ben redelijk tevreden over mijn ontwerpen haha.

Maar vergeet niet eerst naar het prijskaartje te kijken.

Bijdrager
    Bintje

Moeilijk is het niet, je moet weten waar de functies zitten enzo en je moet natuurlijk een beetje creatief zijn. Tutorials kunnen je daarbij helpen, maar ik zou gewoon lekker met het programma stoeien en kijken wat er allemaal kan. Zo leer je ook hoe Photoshop werkt en gaat het ontwerpen vanzelf.

Bijdrager
    hetiszover

Alsof het alleen het programma snappen is?

Je moet ook een creatief gevoel hebben.

Bijdrager
    prullenbak

Als dat in dat blad staat, kan je daar toch lezen hoe?

Of staat er “in photoshop maak je mooie headers” en verder niks?

Kom op zeg.

Bijdrager
    maclover111

Koop dat magazine Of kijk even op Internet.
    Photoshop is een super uitgebreid pakket.
    en het wordt steeds groter.
    ik gebruik nu CS4 en ben nu amateur ik werk nu ook al 1 jaar met photoshop.

Bijdrager
    Magistic

Zonder gevoel voor creativiteit kom je helemaal nergens.

Bijdrager
    Gates
    ”hetiszover”

Alsof het alleen het programma snappen is?

Je moet ook een creatief gevoel hebben.

Haha inderdaad. Ik heb ook lelijke creaties gezien.. dat kan natuurlijk ook.

Bijdrager
    Delars

Ik zou Photoshop zeker aanbevelen. Een geweldig pakket.

Bijdrager
    cmegens
    ”Magistic”

Zonder gevoel voor creativiteit kom je helemaal nergens.

Nou met humor kom je ook een heel eind:

Om mooie headers te maken met Photoshop kan ik het softwarepakket Photoshop van harte aanbevelen.

Aan de TS: serieus, gast wat je nu vraagt is dit: Ik heb gezien dat iemand met een grasmaaier een mooi figuur maakte in zijn gazon, wat voor soort tuingereedschap heb ik daar voor nodig om dat met mijn gazon te doen?

Bijdrager
    Jesse

Aan de TS: serieus, gast wat je nu vraagt is dit: Ik heb gezien dat iemand met een grasmaaier een mooi figuur maakte in zijn gazon, wat voor soort tuingereedschap heb ik daar voor nodig om dat met mijn gazon te doen?

slecht voorbeeld.

Bijdrager
    Xigh

Een kwast, verf en een doek zijn nodig om een kunstwerk te schilderen, maar dat betekent niet dat iedereen met die gereedschappen een kunstwerk maken kan. Is dat de juiste vergelijking?
    Of zoals in het fotografie topic, als je weet hoe je met de camera om moet gaan kun je niet direct mooie foto’s maken.

Photoshop is een fantastisch programma en als je de basis snapt en nieuwsgierig bent heb je het naar mijn idee snel onder de knie. De basics kun je met tutorials wel leren. Ga geen filters leren, dat is zonde van je tijd, die leer je wel gebruiken als je gaat rotzooien. Richt je vooral op het werken met lagen, maskers en zorg dat je wat weet hebt van de adjustments qua kleuren van foto’s. Er zijn nog veel meer dingen, maar die kom je vanzelf wel tegen.

Moet wel zeggen dat je het meeste leert als je iets bedenkt en het dan wil gaan uitvoeren. Op die manier moet je zoeken naar manieren om iets voor elkaar te krijgen. Als je iets gaat maken met wat je weet dan blijf je daar in hangen. Dus eerst op papier tekenen en dan maken;) Dan wordt het het mooist vind ik.

Succes!

Bijdrager
    koen

Is een tekenprogramma (zoals Illustrator) niet handiger voor dit?

Mocht je toch Photoshop willen gebruiken, een goed(koop) alternatief is Pixelmator. Of TheGimp, dat is helemaal gratis.

Bijdrager
    essiw
    ”koen”

Is een tekenprogramma (zoals Illustrator) niet handiger voor dit?

Mocht je toch Photoshop willen gebruiken, een goed(koop) alternatief is Pixelmator. Of TheGimp, dat is helemaal gratis.

ligt eraan wat voor header je wilt maken, zelf maak ik alles voor men website met photoshop. sinds ik erg slecht in tekenen ben en eigenlijk ook niet veel teken. maar met photoshop hoef je niet te kunnen tekenen om iets moois te maken;) Maar verwacht niet dat je binnen een maand iets moois kan maken. of je moet wel erg druk er mee bezig zijn

Bijdrager
    MacBoot

met Photoshop heb je meer mogelijkheden als het gaat om filters en effecten
    Illustrator is enkel een lekker tekenprogramma voor vector:wink:

edit: neemt niet weg dat ik liever in Illustrator werk dan in Photoshop :innocent:

Bijdrager
    sanderman
    ”macnick”

Hallo,

Ik heb in een blad van Web Designer gezien dat je hele mooie headers kunt maken in photoshop.
    Ik heb er echt helemaal geen verstand van, maar ik zou het wel willen leren.

Is dit echt extreem moeilijk, of valt dit best wel mee. Wat voor software is het beste en kun je beginnen?

M.v.g. Nick

het antwoord geef je, hoe opmerkelijk, zelf al. Namelijk in de titel van dit topic. mooie headers kun je maken “in Photoshop”. Photoshop is het programma, is zeker een aanrader om mee te leren werken. Met de nadruk op leren: dat heb je er namelijk echt wel voor nodig. Het zal je niet lukken om na een week Photoshop volledig te kunnen gebruiken. Ik kan er inmiddels 4 jaar mee overweg, maar nóg kan ik niet alles.

Ja, het is een moeilijk programma. en Ja, ik raad het je toch aan om het te leren. Je kunt er prachtige resultaten mee bereiken en niet alleen voor headers. Oh, en Ja: het is duur. Maar daarvoor zijn oplossingen die we hier niet zullen bespreken :sealed: :innocent:

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.