8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    acb

Mono / stereo jacks, wat zijn de verschillen….?

Hallo!

Ik heb net een nieuwe microfoon aangeschaft. Deze ga ik gebruiken om o.a. interviews af te nemen. De micorfoon is aangesloten op mijn camera (Canon DM-XM2). De verkoper zei dat het een mono microfoon was en dat hij zonder problemen op de camera aangesloten kon worden.

Nu ik heb thuis hebt ingeplugd, met een nieuw gekocht verloopje 3,5 mm jack heb 0 geluid over de hoofdtelefoon! Ook mijn meters op de camera slaan niet uit…

Nou heb ik nog een Rode richtmicrofoon (stereo) met drie deeltjes op het jack plugje en die doet het wel gewoon…

Is er misschien een verkkerde aankoop gedaan? Kan ik dit misschien met een truucje oplossen?

Alvast bedankt!

Bjorn.

Bijdrager
    8lux

Dan is de grote vraag natuurlijk wat het voor microfoon is… :)

Bijdrager
    acb

Ik heb weer wat onderzoek gedaan….

Het betreft i.i.g. geen condensator microfoon (en die richtmicrofoon is dat wel) is dat een vereiste voor camera’s? Kan iemand dat misschien bevestigen?

M.v.g.,

Bjorn.

Bijdrager
    8lux

Merk? Type?

Condensator zou niet uit moeten maken. Dat kan alleen een extra probleem geven, namelijk een benodigde voeding (uit de camera of uit een batterij)…

Bijdrager
    acb

Type nummer staat er niet op maar het is vor 98,76534% zeker dat het deze is:

DYNAMISCHE MICROFOON

Dynamische microfoon met uitstekend neodymium element. Aansluiting van de kabel via XLR connector. Wordt compleet geleverd met kabel in luxe opbergetui.
    Frequentiebereik 60Hz – 15kHz
    Gevoeligheid -76dB
    Impedantie 600 ohms
    Microfoon: Connector XLR
    Connector 6.3mm mono
    Kabellengte 5.0m
    Afmetingen 170 x 50mmØ
    Gewicht 289g
    Gewicht per set 920g

merk= skytronic

Bijdrager
    LEXY

Er kunnen twee dingen aan de hand zijn. De impedantie van jouw nieuwe microfoon is hoog ohmig, terwijl jouw camera misschien een laag ohmige vereist.
    Maar waarschijnlijker is dat jouw verloopje niet werkt op een stereo ingang. Je hebt een verloopje nodig wat van jouw mono signaal een dubbel mono signaal maakt op een stereo jack plug. De plus moet zowel op de tip als de ring komen.
    Succes.

Kijk ook eens in de handleiding van jouw cam. Daar staan dat soort gegevens vaak ook.

Bijdrager
    earnst jelke

1. Geloof nooit de verkoper. Hij weet er namelijk iets van
    2. Waarom heb je een mono-mic gekocht?
    3. Wat is ongeveer je budget voor een Mic?
    4. In wat voor omgeving wil je opnemen (binnen of buiten?)
    5. Kun je, als dit een miskoop blijkt, het ding nog terugbrengen?

Bijdrager
    acb
    ”earnst

1. Geloof nooit de verkoper. Hij weet er namelijk iets van
    2. Waarom heb je een mono-mic gekocht?
    3. Wat is ongeveer je budget voor een Mic?
    4. In wat voor omgeving wil je opnemen (binnen of buiten?)
    5. Kun je, als dit een miskoop blijkt, het ding nog terugbrengen?

1. I know ik heb hem morgen hard nodig maar ik had helaas geen tijd om naar mij adresje te gaan waar ik altijd geholpen wordt door een echte geluidsman….

2.Ze hadden geen andere! Nood breekt wet, en ik kan ik FCP altijd 1 geluidsspoor kopieren zodat het alsnog wat weg heeft van stereo…:D

3. Ik heb de afgelopen tijd al een paar duizend eutjes geinvesteerd dus niet belachelijk veel helaas…

4. Vooral buiten, heb er wel al een windkap bijgekocht.

5. Ik heb het bonnetje nog dus dat moet goed komen!

Lexy: Helaas gaan mijn specificaties niet zo ver…. Ik heb wel een oude microfoon geprobeert, ook geen condensator en die werkt wel. Alleen kan ik die niet gebruiken omdat hij stoort. Ben toch bang dat ik de richtmicrofoon moet gaan gebruiken met de boompole! Kijken hoe dat gaat!

Thanks,

Bjorn.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.