4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Pieterr

Mono 2.0 release

Als je even genoeg hebt van Obj-C en je C# vaardigheden wilt aanscherpen: Mono 2.0 has been released.

http://www.mono-project.com/Release_Notes_Mono_2.0

Mono 2.0 is a portable and open source implementation of the .NET framework for Unix, Windows, MacOS and other operating systems.

Bijdrager
    zarknl2

Cool Sharp!

Bijdrager
    Pieterr

Mono 2.4 release.

Mono 2.4 is a portable and open source implementation of the .NET framework for Unix, Windows, MacOS and other operating systems.

(Via Tweakers)

Bijdrager
    dev10

Ongeveer een jaar geleden was ik op school redelijk druk bezig met C# en .Net. C# is een taal die erg goed in elkaar steekt en waar hele mooie dingen mee te maken zijn. En groot was m’n verbazig dat m’n eerste programmatjes zelfs zonder opnieuw te compileren gewoon draaien met Mono.

Een van m’n eerste opdrachten was een webbrowser maken op basis van Internet Explorer. (Microsoft heeft een object wat je kunt gebruiken die Trident, de Webkit van Internet Explorer zeg maar, beschikbaar maakt voor je eigen applicatie.) Nadat het m’n browser werkte onder Windows, heb ik geprobeerd hem te draaien onder Ubuntu door middel van Mono. Zonder opnieuw compileren, .Net werkt met een VM, draaide hij op Ubuntu. Dat wil zeggen, de applicatie maar ik kon nog niet browsen. Toen ik de broncode erbij gepakt had en hem op Ubuntu gecompileerd had draaide hij met Gecko, de engine van Firefox. Dit alles zonder maar een bitje code aan te passen.

Ook heeft Miguel de Icaza, werkzaam bij Novell en hoofdontwikkelaar van Mono, binnen twee uur Paint.NET geport naar Mono. Al met al doen Microsoft en Novel goed werk met Mono.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.