4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    thereal

monitoren gebruik WiFi

Hi,
    ik heb een time capsule en daar heb ik zelf een aantal apparaten aangekoppeld (twee telefoons, twee latops, een sonos, een apple TV en een TV). Nu is de verbinding de laatste tijd nogal gammel (streams van uitzending gemist lopen niet door) en vroeg me een aantal zaken af:
    1) kan ik zien welke appraat het meeste wegsnoept van de beschikbare mb’s,
    2) wat is het maximale aantal apparaten dat ik kan koppelen,
    3) helpt het om de time capsule WIFI instellingen te vernieuwen en de unit op nieuw op te starten (aan.uit)?

Bijdrager
    Buzz

1) Je kan via Wireless Diagnostics op je Mac (http://support.apple.com/kb/HT5606) zien of je een goede draadloze verbinding hebt. Voor de iPad en oudere versies van OS X heb je daar eventueel andere programma’s voor. Maar de bottleneck zou net zo goed je internetverbinding kunnen zijn. Daarvoor moet je de interface van je router raadplegen. Als het goed is moet je daar kunnen zien welke apparaten allemaal met Internet verbonden zijn.

2) 50

3) Baat het niet dan schaadt het niet. Maar denk hier ook aan je internet router en niet alleen aan je Time Capsule.

Bijdrager
    makasa

Wat ook kan helpen is ook het modem van de provider af en toe opmieuw op te starten en vervolgens je timecapsule.

Bijdrager
    thereal

ok thanks Buzz_D en Makasa!

Ik zal die vermaledijde router van UPC ook weer eens resetten.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.