10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    ¿`„

Monitor verticaal in macOS?

Hallo toekijkers

Ik heb hier een macbook pro 16 inch. Daar wil ik een monitor bij kopen, liefst onder de 3 á 4 honderd euro. Keuze genoeg natuurlijk. Wat ik specifiek wel wil, is de mogelijkheid dat ik het scherm in portretstand kunnen zetten (verticaal). Nu meen ik dat dit niet altijd goed werkt met MacOS. Dat wil zeggen ik heb voorbeeldsituaties gezien dat je dan moet booten naar Windows om het scherm te doen kantelen. Ik zoek een scherm waarbij dit niet nodig is en dat dit gewoon kan in native macOS. Waar zie ik dat aan bij de specificaties ?

Iemand met tips ?

Bijdrager
    Shmoo

https://tweakers.net/pricewatch/1493802/dell-p2720dc-zwart.html

Ik heb ‘m zelf ook!  Vanuit de doos kabeltje prikprak zo in je computer via USB-C (meegeleverd in de doos). Monitor kantelen en in Systeemvoorkeuren de rotatie veranderen.

Bijdrager
    OMT-fan

DELL  U2715H hier in gebruik, gekoppeld aan mijn 27 inch iMac.

Werkt uitstekend met de pivot!

Bijdrager
    TheBigZ
    Bijdrager
    ¿`„

Tnx … ik ga ’s kijken of ik ergens deze modellen live kan bewonderen. Gezien het feit dat mijn werkblad niet al te diep is denk ik dat het scherm aan een wallmount wil bevestigen:)

Bijdrager
    Shmoo

Volgens mij kun je dan elke monitor kiezen die je maar wilt.  Het draaien (pivot optie) is alleen een feature wanneer de standaard die bij de monitor geleverd zit kan draaien. Zodra je een monitor aan de muur gaat ophangen is het enkel een kwestie van de beugel draaien op de muur.

Bijdrager
    ¿`„

Weet je dat zeker ? Het lijkt me dat het besturingssysteem op zijn minst een signaal moet krijgen dat het scherm is gedraaid. Zodat het signaal dat naar het externe apparaat gaat daar op aan kan passen en je op dat scherm de menubalk boven ziet. Als dat allemaal automatisch gaat bij een muur bevestiging dan zou dat op de standaard geleverde poot ook niet moeten uitmaken. Maar bij sommige schermen wordt aangegeven dat je als Mac gebruiker naar windows moet booten om daar de schermorientatie te kunnen aanpassen. Iets wat ik omslachtig vind.

Bijdrager
    Shmoo

Dat naar Windows ‘booten’ heb ik nog nooit gehoord. Dat lijkt mij ook zware onzin.

Systeemvoorkeuren > monitor geeft het signaal af en in welke stand/of dat er geschaald moet worden.  Zodra je deze instelling gebruikt heb je ook 15 seconde de tijd om het te bevestigen, dit km te voorkomen dat he het per ongeluk activeert en met een gedraaid scherm op een normaal scherm voor je neus zit.

Moderator
    Night

Niet elke wallmount kan 90° kantelen. En die dingen zijn er normaal gesproken ook niet op berekend om ze dan maar een kwartslag gedraaid aan de muur te bevestigen.

Maar ze zijn er wel:

Bijdrager
    Shmoo

De stoerfactor heb je natuurlijk zelf in de hand. Doe gewoon zoals mij (binnenkort). Koop twee van die DELL USB-C monitors + bijbehorende standaard, een IKEA IDÅSEN zit/sta bureau en pakjes Ranja uit de Persoonlijke Bonus. 🧃

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.